جمعه، 31 فروردین 1403

سامانه یکپارچه تبلیغات امور پزشکی ( سیتا ) و مجوز آن، مانند نشان استاندارد برای تبلیغ امور پزشکی است

سامانه یکپارچه تبلیغات امور پزشکی ( سیتا ) و مجوز آن، مانند نشان استاندارد برای تبلیغ امور پزشکی است
 مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سامانه تبلیغات امور پزشکی یک سامانه آنلاین است که اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند بدون مراجعه حضوری در این سامانه درخواست هر گونه تبلیغات خود را ثبت نمایند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر شیرین شجاعی درمورد سامانه یکپارچه تبلیغات امور پزشکی (سیتا)  با برنامه «روزنه» گفت وگو نموده و بیان کرد: مسئله تبلیغات امور پزشکی سالهاست که در سازمان نظام پزشکی به صورت منظم انجام می‌شد اما به صورت یک سامانه یکپارچه و دارای مجوز مشخص همراه با کیو آر کد که بتوان آن را پیگیری کرد از سال 1400 به صورت پایلوت راه اندازی شده است.

وی افزود: از 19 مهر امسال به صورت کاملاً رسمی از این سامانه رونمایی نموده و  از آن استفاده می‌کنیم. این سامانه صرفا متعلق به پزشکان نبوده بلکه تمامی اعضای سازمان نظام پزشکی از پزشکان گرفته تا دندانپزشکان و کلیه رشته‌های عضو نظام پزشکی باید از طریق این سامانه یکپارچه مجوز هر گونه تبلیغات خود را دریافت کنند.

شجاعی تأکید کرد: طبق قانون کشوری و قانون مصوب مجلس در سال 1383، کلیه تبلیغات و آگهی‌ها در زمینه دارویی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، مکمل های غذایی، تجهیزات پزشکی و کلیه خدمات پزشکی، تشخیصی، درمانی و پیشگیری امور پزشکی و سلامت محور باید مجوز تبلیغات سازمان نظام پزشکی را دریافت نمایند و در غیراین صورت اجازه تبلیغات ندارند.

وی گفت: مجوز صادر شده از سامانه تبلیغات مانند نشان استاندارد بوده که در تمامی تبلیغات ذکر شده، نشان صحت و اصالت آن تبلیغ است. وقتی تمام همکاران ما بر طبق قوانین و آیین نامه ها برای هرگونه تبلیغات مجوز دریافت نمایند، سایر تبلیغات که از سوی افراد غیر عضو سازمان صورت میگیرد، و یا ادعاهای غیر واقعی یا اغواگرانه توسط افراد فاقد صلاحیت تبلیغ می شود، برای مردم نیز قابل شناسایی و گزارش خواهد بود .

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: با تلاش بی وقفه همکاران واحد نظارت و تبلیغات و آی تی سازمان، این سامانه آنلاین را به سامانه جستجوی اعضای سازمان نظام پزشکی متصل کردیم تا مردم نیز به راحتی بتوانند از پروانه فعالیت پزشکان و کلیه اعضای نظام پزشکی مطلع و هم زمان متوجه شوند که تبلیغات همکار عضو نظام پزشکی مجوز دارد یا نه.  

وی با اشاره به این که سامانه یکپارچه تبلیغات امور پزشکی امکان نظارت مردمی را تقویت می‌کند یادآورشد: عموم مردم با جستجوی عبارت «جستجوی اعضای نظام پزشکی» در اینترنت می‌توانند به صحت اطلاعات هر عضو سازمان در سامانه نظام پزشکی دسترسی پیدا کنند و درصورت عدم تطبیق اطلاعات و مشاهده تبلیغات از سوی فردی که اصلا عضو نظام پزشکی نیست و یا هر ادعای غیر واقعی یا اغواگرانه را تبلیغ کرده است، موضوع تخلف را در سایت نظام پزشکی گزارش دهند تا کارشناسان نظارت اقدامات قانونی لازم را آغاز نمایند.

فایل این گفت و گو در لینک ذیل موجود است:

http://player.iranseda.ir/timeArchive-player/?VALID=TRUE&ch=29&ti=09:30&d=11/15/2022

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.