جمعه، 10 فروردین 1403

سازمان بهداشت جهانی دومین واکسن ساخت چین را تایید کرد

  • 12 خرداد 1400
  • 08:24
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
سازمان بهداشت جهانی دومین واکسن ساخت چین را تایید کرد
چین تاکنون میلیون‌ها دوز واکسن سینوفارم و سینوواک را در داخل کشور و همچنین آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین توزیع کرده است

سازمان بهداشت جهانی از تایید دومین واکسن کووید-۱۹ ساخت چین برای استفاده در موارد ضروری خبر داد. به این ترتیب راه برای استفاده از این واکسن ساخت شرکت چینی سینوواک بیوتک در کشورهای فقیر، هموار می‌شود.

اقدام سازمان بهداشت جهانی به معنی اعلام تایید ایمنی و تاثیرگذاری آن به سازمان‌های تنظیم‌کننده چینی است و این امکان را فراهم می‌کند تا این واکسن در برنامه جهانی واکسیناسیون کوواکس که عمدتا کشورهای فقیر را پوشش می‌دهد و با کمبود شدید واکسن مواجه است، قرار بگیرد.

هیئت مستقل کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، در بیانیه‌ای واکسن دوم چینی را برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال توصیه کرده‌ است. داده‌ها نشان می‌دهد که این واکسن بر افراد سالمند نیز اثرگذار است.

گروه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی داده‌های بالینی درباره امنیت و اثرگذاری واکسن سینوواک و همچنین روش‌های تولید در کارخانه‌، آن را تایید کردند.

دروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن ایمن و موثر خواندن این واکسن گفت که شرایط آسان نگهداری‌، آن را برای کشورهای کم‌درآمد مناسب می‌کند.

این هشتمین واکسن کووید-۱۹ است که سازمان بهداشت جهانی تاکنون برای مقابله با همه‌گیری کرونا تایید کرده است. پیش‌تر و در تاریخ هفتم ماه مه، سازمان بهداشت جهانی واکسن چینی تولید شرکت دولتی سینوفارم را تایید کرده بود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نتایج دوره آزمایشی نشان می‌دهد که واکسن سینوواک‌بیوتک چین، در ۵۱ درصد افراد جلوی بروز نشانگان بیماری را گرفته و در ۱۰۰ درصد موارد از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ و نیاز به بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کرده است.

سازمان بهداشت جهانی قبلا گفته بود که مرحله سوم دوره آزمایشی واکسن نشان داده که ۵۱ تا ۸۴ درصد اثرگذار است.

چین تاکنون میلیون‌ها دوز واکسن سینوفارم و سینوواک را در داخل کشور و همچنین کشورهای خارجی، به ویژه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین توزیع کرده است.

پایان پیام

برچسب ها : کرونا
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.