جمعه، 10 فروردین 1403

نظام پزشکی باید منعکس کننده نظرات پزشکان جوان باشد

نظام پزشکی باید منعکس کننده نظرات پزشکان جوان باشد
معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به نقش واختیارات سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان حداقل روی کاغذ اختیارات خوبی دارد و آن چه نیازمند تاکید بیشتر است، فضا برای حضور اعضاء در سازمان نظام پزشکی و ارائه اظهار نظرهاست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،دکتر بهزاد تدین معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با حضور در ستاد ثبت نام هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی به سوالات ذیل پاسخ داد:

1-ارزیابی خود را از هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی را بیان کنید.

** با توجه به وضعیت کرونا اگر ثبت نام ها بصورت مجازی انجام می شد تا پزشکان جوان و سایر همکارانی که خواستار شرکت در این انتخابات هستند؛ راحت تر در این فضای کرونایی ثبت نام را انجام دهند، خیلی بهتر بود.

 2-از منظر شما مهمترین تغییری که به لحاظ عملکردی در روندکاری 4 سال آینده سازمان نظام پزشکی باید رخ دهد؛ چیست؟

**سازمان نظام پزشکی حداقل روی کاغذ اختیارات خوبی دارد و آن چه نیازمند تاکید بیشتر است، فضا برای حضور اعضاء در سازمان و ارائه اظهار نظرهاست . مهمترین کاری که سازمان نظام پزشکی می تواند انجام دهد ؛ جمع آوری نظرها از گروههای مختلف پزشکی بوده تا ضمن انجام برنامه ریزی های لازم با سازمان ها و ارگان های مسئولی که می توانند مشکلات جامعه پزشکی و بیماران را حل کنند؛ وارد مذاکره و تعامل بیشتر شود. با توجه به نقش و حوزه اختیاراتی که سازمان نظام پزشکی دارد و این که جزء معدود تشکل های صنفی است که حکم ریاست آن را رئیس جمهور تنقیذ می کند باید با سازمان های ذیربط بیشتر در تعامل باشد و نقش خود را در جهت رفاه اعضاء و مردم بهتر و بیشتر انجام دهد.

3-عملکرد سازمان نظام پزشکی را در دوره ای که گذشت چگونه ارزیابی می کنید؟

** با توجه به این که جامعه پزشکی یک جامعه کاملا تخصصی بوده و برمبنای برنامه ها می تواند حرف علمی و منطقی و تخصصی داشته باشد ؛سازمان نظام پزشکی نیز می تواند در این راستا حرکت کرده و بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید.با توجه به این که جمعیت ایران نسبتا جوان بوده و امید به آینده شغلی خود دارند؛ با تعلل و ساده انگاری مشکلات، طوری برنامه ریزی نکنیم که امید را از فارغ التحصیلان جوان گرفته و آنان را  به سمت مهاجرت سوق دهیم. سازمان نظام پزشکی باید منعکس کننده نظرات پزشکان جوان بوده و مشکلات هر یک از گروههای پزشکی را دسته بندی نموده و نسبت به رفع آن ها برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

سالانه هزینه زیادی صرف تربیت نیروهای پزشک در رشته های مختلف می شود که باید با ساختن آینده شغلی برای این نخبگان مانع از مهاجرتشان به سایر کشورها و هدررفت منابع مادی و علمی شویم.

4- با نزدیک شدن به زمان انتخابات ،دوست دارید انتخاب کننده باشید یا انتخاب شونده؟

** هردو، اما بیشتر دوست دارم انتخاب کننده باشم

انتهای پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.