جمعه، 10 فروردین 1403

نخستین نشست هیات مدیره‌های منتخب نظام پزشکی در سراسر کشور برگزار می‌شود

 نخستین نشست هیات مدیره‌های منتخب نظام پزشکی در سراسر کشور برگزار می‌شود
رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: نخستین نشست هیات مدیره‌های منتخب نظام پزشکی فردا(۱۹مرداد) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت دکتر عبدالحسین روح الامینی با بیان اینکه فردا(۱۹مرداد) ساعت 9 صبح در سراسر کشور اولین نشست هیات مدیره‌های منتخب سراسر کشور  برگزار خواهد شد، گفت: براساس مفاد مواد  33 و 34 آیین نامه انتخابات، یک هفته بعد از تایید انتخابات و صدور اعتبار نامه‌های منتخبین از طرف هیات مرکزی، جلسه افتتاحیه هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان‌ها در یک روز معین در سراسر کشور در حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت شهرستان، هیات مدیره قبلی و هیات مدیره جدید برگزار می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این دوره از انتخابات علیرغم شرایط سخت کرونایی درمجموع بالغ بر 32 درصد افزایش مشارکت در انتخابات وجود داشت و 786/71 نفر در سراسر کشور در انتخابات شرکت کردند.

وی یادآور شد: همچنین در مرحله اول این دوره در 203 شهرستان هیات مدیره‌‌های جدید بر اساس مواد 11و 12 قانون نظام پزشکی تشکیل و در 19 شهر نیز انتخابات به مرحله میان دوره‌ای منتقل شد که براساس قانون انتخابات میان دوره‌ای حداکثر تا شش ماه آینده باید برگزار شود.

روح الامینی ادامه داد: انتخابات در روز جمعه 25 تیر ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و طبق جدول انتخابات اعتراضاتی که در موعد قانونی به دبیرخانه هیات مرکزی رسید در جلسات مربوطه بررسی شد و در مواردی نیز بازشماری آرا صورت پذیرفت و در نهایت در تاریخ یازدهم مردادماه 1400صحت انتخابات تمامی شهرستان‌ها بجز یک شهرستان اعلام شد.

 وی افزود: در طول چهار ماه گذشته هیات مرکزی نظارت با تشکیل جلسات منظم و مکرر و پیگیری‌‌های مداوم نهایت دقت و مراقبت لازم را برای برگزاری انتخاباتی دقیق و سالم بکار برد و جامعه فرهیخته علوم پزشکی کشور هم به بهترین نحو ممکن همکاری لازم را به عمل آورده و مشارکت قابل قبولی در انتخابات داشتند.

روح الامینی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و آرزوی موفقیت برای تمامی اعضای هیات مدیره جدید اعلام کرد اعتبار نامه‌ های 2680 نفر اعضای هیات مدیره های منتخب نیز که به تایید هیات مرکزی نظارت رسیده برای تمامی شهرستان‌ها ارسال شد و پس از این و  مطابق ماده 27 آیین نامه انتخابات نظام پزشکی، جلسه مجمع عمومی برای انتخاب اعضای شورای عالی نظام پزشکی و همچنین انتخابات رئیس کل سازمان با هماهنگی سازمان نظام پزشکی در نیمه اول شهریور ماه برگزار خواهد شد و در نهایت پس از انجام تشریفات قانونی حکم رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی به امضای رئیس جمهور منتخب خواهد رسید.

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.