چهارشنبه، 29 فروردین 1403

عبدالحسین روح الامینی در حاشیه جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی:

دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند برای نامزدی در هیات مدیره های نظام پزشکی ثبت نام کنند

دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند برای نامزدی در هیات مدیره های نظام پزشکی ثبت نام کنند
پس از انتشار نامه اول و استقبال دستیاران برای نامزدی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد: دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات های مدیره های نظام پزشکی سراسر کشورهم ثبت نام نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درحاشیه جلسه  امروز هیات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که در خصوص نامزدی دستیاران رشته های مختلف پزشکی پرسید گفت: 

پس از انتشار نامه اول و استقبال دستیاران برای نامزدی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات های مدیره های نظام پزشکی سراسر کشورهم ثبت نام نمایند.

وی همچنین میزان استقبال برای ثبت نام جامعه پزشکی در انتخابات هشتمین دوره نظام پزشکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در پاسخ به این استقبال و تماس های همکاران از سراسر کشور، اعضای محترم هیات مرکزی نظارت به اتفاق آرا با تمدید دو روزه  ثبت نام نامزدی لغایت لغایت ساعت 16 مورخ 1400/3/7 موافقت نمود. وی ادامه داد با این مهلت دو روزه و همچنین موافقت با کاندیداتوری دستیاران برای ثبت نام به عنوان نامزد در هشتمین انتخابات نظام پزشکی، پیش بینی می کنم استقبال نسبت به سالیان قبل به مراتب افزایش یابد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی افزود: جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی با توجه به اینکه این دور از انتخابات در دوران همه گیری کرونا اتفاق می افتد برای رعایت حال همکاران مصوب شد کسانی که مایلند نامزد شهرستانی بشوند اما فعلاً در آن شهرستان نیستند، هرجایی هستند به مراکز ثبت نام مراجعه و برای شهر مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. این موضوع امروز به هیات های اجرایی ابلاغ شد و لذا منعی برای ثبت نام این افراد در اقصی نقاط ایران وجود ندارد.

روح الامینی در پاسخ به این سوال که آیا آنگونه که برای نامزد شدن، فرد می تواند به دفاتر ثبت نام در هر شهری مراجعه کند برای رای دادن هم همین اصل حاکم است گفت: اگرچه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر فردی می تواند در هرجای ایران که هست با مراجعه به محل های ثبت نام، برای شهر مورد علاقه خود به عنوان نامزد ثبت نام کند اما هنگام رای دادن کسانی می توانند رای دهند که در همان شهر پروانه فعال دارند و یا شاغل هستند.

رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مراکز ثبت نام می توانند ابتدا به ساکن از ثبت نام فردی استکاف نمایند گفت: طبق قانون، کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند می توانند در هرجایی برای ثبت نام مراجعه نمایند و هیچ یک از مراکز ثبت نام نمی توانند مانع این اقدام شوند. 

دکتر روح الامینی در پایان این گفتگو گفت: همکاران می توانند به منظور ارتباط مستقیم با رئیس هیات مرکزی انتخابات هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی و ارسال گزارشات ؛ شکایات؛ تخلفات؛ انتقادات و پیشنهادات از طریق شبکه های اجتماعی با شماره 09909001323 مکاتبه نمایید. 

پایان خبر

برچسب ها : انتخابات
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.