دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403

دادستان کل کشور مطرح کرد

معرفی و تشویق پزشکان نمونه و الگوسازی بین المللی از آنها

معرفی و تشویق پزشکان نمونه و الگوسازی بین المللی از آنها
حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور در دیدار رییس کل سازمان نظام پزشکی با ایشان، ضمن اشاره به اهمیت موضوع سلامت تن و روان انسان، منزلت و جایگاه جامعه پزشکی و پیشرفت های قابل توجه کشور و حرکت ایران در مرز های دانش پزشکی دنیا، بر لزوم معرفی و تقدیر از پزشکان پرتلاش، دلسوز، و دارای کارنامه درخشان و الگو سازی از آنان و نیز مواجهه ی موثر، سازنده و بازدارنده با تخلفات صاحبان مشاغل پزشکی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و‌امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ در این دیدار که رییس شورای عالی نظام پزشکی و معاون انتظامی سازمان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام موحدی ضمن اشاره به برخی گزارش ها در مورد پدیده مهاجرت پزشکان بیان داشت: نفس مهاجرت و گردش نخبگانی برای تحصیل و کسب علم در سطح دنیا تا حدودی طبیعی است و تحلیل درست و کارشناسی از مهاجرت پزشکان و اتخاذ تدابیر متناسب در این زمینه را مستلزم علت کاوی دقیق آن دانستند. 

دادستان کل کشور توجه به پیشرفت های دانش پزشکی در کشور به ویژه در حوزه توریسم درمانی و افزایش کیفیت تشخیص ودرمان، بیان اخبار پیشرفت های امیدآفرین در جامعه پزشکی را لازم دانست و ریشه یابی برخی آسیب ها و تخلفات در جامعه پزشکی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در خصوص آسیب های نظام سلامت و جامعه پزشکی را مورد تاکید قرار دادند.

 دکتر رئیس زاده خواستار توجه جدی به حقوق جامعه پزشکی و پیگیری برخی پرونده های خاص نظیر خودکشی اخیر یکی از متخصین و نیز حبس زدایی از جرائم پزشکی شد.

  در ابتدای این دیدار که دکتر ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل هم حضور داشت، رییس کل سازمان نظام پزشکی از همکاری های دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور در حوزه سلامت تقدیر نمود و ضمن معرفی سازمان نظام پزشکی به ارائه گزارشی از آمار جامعه پزشکی و پیشرفت های قابل توجه آن و خدمات ارائه شده پرداخت و خواستار توجه جدی به حقوق جامعه پزشکی و پیگیری برخی پرونده های خاص نظیر خودکشی اخیر یکی از متخصین، حبس زدایی از جرائم پزشکی و تعامل هرچه با جامعه پزشکی شد.

دکتر فاضل رییس شورایعالی هم در این دیدار ضمن اشاره به موضوع پلتفرم های دارویی، درخواست نمود تا دستگاه قضا به چالش های پیش آمده در این زمینه ورود نماید. وی همچنین از دادستان کل کشور برای حضور در شورایعالی دعوت نمود.

 

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.