پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

مصوبه فروش اینترنتی دارو ابطال شد

  • 27 شهریور 1402
  • 10:15
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
مصوبه فروش اینترنتی دارو ابطال شد
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به علل مخالفت سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو و لزوم پیگیری این موضوع در چارچوب قوانین و مقررات، در عین حال از ابطال مصوبه مربوط به فروش اینترنتی دارو خبر داد تا به این ترتیب این موضوع با برنامه‌ریزی و نظارت درست صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی - رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، گفت: در بحث عرضه دارو در پلتفرم‌ها مصوبه‌ای علی‌رغم مخالفت سازمان غذا و دارو مطرح شد، ما مخالف بودیم زیرا پلتفرم‌های فعلی فعال در فروش اینترنتی دارو غیرقانونی فعالیت می‌کنند و مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و مسیر عرضه نادرستی دارند و توصیه کردیم مسیر قانونی با دستورالعمل مشخص در پیش بگیرند.

وی افزود: ما اعتراض کردیم و با عنایت معاون اول ریاست جمهوری مصوبه هیئت مقررات زدایی ابطال شد و طبق ستاد تنظیم بازار مقرر شد این مسیر از کانال خود طی شود، ما در چارچوب قوانین و مقررات مخالفتی با عرضه اینترنتی دارو نداریم. پایلوت طرح با ارسال دارو به منازل جانبازان و برخی بیماران خاص در حال انجام است تا به یک مسیر مورد اطمینان برسیم.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.