جمعه، 31 فروردین 1403

قانون الزام عقد قرارداد با بیمه‌ها نیاز به اصلاح دارد

قانون الزام عقد قرارداد با بیمه‌ها نیاز به اصلاح دارد
«محمد رییس زاده» رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره‌عدم قرارداد بیمه‌ها با پزشکان و هشدار سازمان بازرسی کل کشور به پزشکان درخصوص‌عدم استفاده از بیمه‌ها گفت: ما در این خصوص با سازمان بازرسی و دیوان عدالت مذاکراتی داشته ایم. قانون الزام قرارداد با بیمه‌ها نیاز به اصلاح دارد و بیمه‌ها هم با این قانون موافق نیستند.

وی ادامه داد: قانون الزام عقد قرارداد با بیمه‌ها نیاز به اصلاح دارد و صاحب نظران بیمه گذاران معتقدند که این قانون، قانونی است که نیازمند اصلاحات است و امیدواریم سال بعد این اصلاحات انجام شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره لزوم راه اندازی رشته طب سالمندی خاطرنشان کرد: در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنم اما همه متخصصان باید مباحث مربوط به حوزه‌های سالمندی خودشان را مسلط باشند و همه رشته‌های پزشکی باید در حوزه سالمندی توانمند شوند.

وی همچنین درباره ماندگاری پزشکان در بخش دولتی و دانشگاهی گفت: باید کاری کنیم که پزشکان در بخش‌های دولتی بمانند چراکه بخش‌های دولتی به ویژه بخش‌های دانشگاهی اعتبار ویژه‌ای دارند و همکاران ما دوست دارند در مراکز دانشگاهی خدمت دهند چراکه فضای آموزشی است و علم‌شان به روزترا ست از همین رو اعضای جامعه پزشکی عموما تمایل دارند که در حوزه‌های دانشگاهی و دولتی کار کنند و باید این شرایط ایجاد شود که پزشکان در این بخش‌ها بمانند.

رییس سازمان نظام پزشکی در ادامه صحبت‌هایش درباره طرح دوراپزشکی گفت: دنیا به سمت سلامت الکترونیک رفته است و ما نباید در حوزه سلامت الکترونیک از دنیا عقب بمانیم. کارهایی را هم در این زمینه انجام داده ایم. به ناچار بحث تله ویزیت و تله مدیسین و سلامت الکترونیک راه خود را باز می‌کند.

رییس زاده با تاکید بر اینکه ما نیاز به قوانین در این حوزه داریم، تصریح کرد: همانطور که در فضای حقیقی بر صدور مجوزها نظارت می‌کنیم، برنامه‌ای را تدوین می‌کنیم تا در فضای مجازی نیز پروانه مطب مجازی بدهیم و هر کسی اجازه نداشته باشد در فضای مجازی صفحه‌ای ایجاد کرده و از این طریق مراجعاتی داشته باشد. در این خصوص نیز باید اعتبارسنجی شده و مجوزهای لازم صادر شود و تایید صلاحیت صورت گیرد.

وی درباره‌عدم استفاده برخی از پزشکان از کارت خوان، گفت: این موارد زیاد نیستند اما حتی یک مورد هم برای ما قابل قبول نیست. توصیه ما به همکاران این است که این موارد را رعایت کنند اگر موردی هم به ما گزارش شود قطعا سازمان بر آن نظارت می‌کند. برای سازمان نظام پزشکی دریافت نقدی قابل قبول نیست و ما آن را تایید نمی‌کنیم اما در همه جا تخلفاتی هم صورت می‌گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سازمان نظام پزشکی باید طرفدار آبروی پزشکان باشد همچنین باید طرفدار حقوق بیماران هم باشد اما از این‌ها مهمتر این است که آبروی پزشکی کشور حفظ شود و هر کاری که باعث شود به آبروی پزشکی کشور صدمه بزند ما با آن مخالفیم.

رییس زاده در پاسخ به این سوال که بیماران تخلفات در این زمینه را چگونه گزارش دهند، گفت: بیماران می‌توانند تخلفات پزشکان را به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ادراه نظارت بر درمان دانشگاه‌ها و نظام پزشکی می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.