جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش ۳۰ درصدی شکایت از پزشکان در ۱۴۰۱ / بالغ بر 20 درصد شکایت ها مربوط به حوزه زیبایی است

افزایش ۳۰ درصدی شکایت از پزشکان در ۱۴۰۱ / بالغ بر 20 درصد شکایت ها مربوط به حوزه زیبایی است
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از افزایش 30 درصدی شکایت از پزشکان در سال 1401 خبر داد و گفت:   بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها در حوزه اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رضا خردمند امروز در نشست خبری رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اصحاب رسانه درباره پرونده‌های شکایت از پزشکان در سال گذشته بیان کرد: البته آمارهای چند ماه پایانی سال گذشته هنوز به دست ما نرسیده است، اما در مجموع در ثبت شکایت از جامعه پزشکی حدود ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: در دوران کرونا به دلیل کاهش مراجعات مردم برای اعمال الکتیو و همچنین کاهش مراجعه به مراجع قضایی، کاهش معناداری در ثبت شکایات پزشکی داشتیم.

وی با  تاکید بر جدیت سازمان نظام پزشکی در رسیدگی و برخورد با تخلفات احتمالی جامعه پزشکی، اظهار کرد: ۴۶ درصد از پرونده‌ها در دادسراهای انتظامی ثبت و برای آنها کیفرخواست صادر شده است. در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرونده در کل هیات‌های انتظامی کشور ثبت شده است.

خردمند تصریح کرد: میزان محکومیت در هیات‌های بدوی و تجدید نظر حدود ۵۰ درصد بوده است که این آمار حاکی از جدیت سازمان نظام پزشکی در رسیدگی به پرونده‌های شکایات پزشکی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که  از این آمار، در سال گذشته مجموعا ۳۱ مورد محرومیت کشوری از طبابت داشتیم که تنها یک مورد آن مادام العمر بوده و مابقی از شش ماه به بالا بوده است؛ خاطرنشان کرد:بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها مربوط به اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است. همچنین معمولا کیفرخواست‌هایی که صادر می‌شود در تهران بیشتر از سایر استان‌هاست.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.