پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

تعرفه گذاری باید توسط سازمان نظام پزشکی انجام شود

تعرفه گذاری باید توسط سازمان نظام پزشکی انجام شود
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی ماکو با اظهار تاسف از این که روند تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در دست دولت بوده و تصمیم گیرنده نهایی شده است؛ گفت: باید اختیار تعرفه‌گذاری به سازمان نظام پزشکی بازگشته و تعرفه‌ها بر اساس نرخ تورم تعیین شود.

دکتر رضا رنجبری در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که جامعه پزشکی قشر نجیبی است؛ اظهار کرد: باید مشکلات تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سطوح بالادستی مرتفع شود و علاوه بر دخالت نزدیک شورای عالی بیمه باز هم سازمان برنامه و بودجه تعیین کننده نهایی در این حوزه شده است.

وی با تاکید بر این که باید اختیار تعرفه‌گذاری به سازمان نظام پزشکی بازگردد؛ افزود: با توجه به تورم موجود در جامعه و میزان درآمدها کفاف زندگی برای جامعه پزشکی  میسر نبوده و باید اقتصاد کشور در سطح کلان درست شود تا به تبع آن مشکلات درمانی نیز حل و فصل شود.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی ماکو با اشاره به این که نظام سلامت ما وابسته به اقتصاد و سیاست است؛ خاطرنشان کرد: اگر روند تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی به همین شکل ادامه پیدا کند، نظام سلامت رو به افول رفته و  اکثر پزشکان در تخصص های مختلف به انجام کارهای زیبایی روی خواهند آورد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.