چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

هیچ‌گونه آشتی بین تعرفه با نرخ تورم در جامعه ما وجود ندارد

هیچ‌گونه آشتی بین تعرفه با نرخ تورم در جامعه ما وجود ندارد
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان های رودسر و املش با بیان این که هیچ گونه آشتی بین تعرفه و نرخ تورم در جامعه ما وجود ندارد،گفت: تعرفه به حیات پزشکان وابسته بوده و بیشتر همکاران با این تورم کمرشکن و سایر هزینه‌ها از مالیات گرفته تا عوارض شهرداری، بیمه و حقوق پرسنل، هزینه حامل های انرژی مانند گاز، آب، برق تا معیشت زندگی روزمره به ویژه در گروه پزشکان عمومی به مرز ورشکستگی رسیده اند.

دکتر صادق محبوبی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که دیربازاست، جامعه پزشکی درگیردخالت استفاده‌کنندگان قدرت سیاسی اعم از وزارت بهداشت ، دولت و نهادهای بیمه‌گر با نام مردم و به کام نهادهای بیمه گراست؛ اظهارکرد: جایگزینی بسیاری از طرح های نخ نما شده و شکست خورده با بهانه ترمیم و تکمیل اقتصادی سلامت در جامعه،خود

می زنند، می خورند و سرانجام دهن‌کجی به بخش خصوصی سلامت دارند؛همان بخش خصوصی که در زمان کرونا بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را برای تامین سلامت مردم و دولت دادند.

وی افزود: امروزبخش خصوصی وامانده ازهربنیانی و عدم توازون بین خود و خدمات پزشکی است وهیچ‌گونه آشتی بین تعرفه با نرخ تورم در جامعه ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: افزایش مهاجرت و ورودپزشکان به مشاغلی غیر از طبابت از جمله شلوارفروشی در بازار، باعث کم شدن هدف اصلی خدماتِ پزشکان است.سیر تسلسل وار و غیرکارشناسی در حوزه سلامت و گاه کپی برداری از کشورهای دیگر بدون زیرساخت مناسب به جای تقویت بخش خصوصی ودستبرد درتعرفه واقعی پزشکان متاسفانه گاه به گاه و اندک زمانی حتی

می تواندپزشک راازمسیراصلی خود خارج کند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان های رودسر و املش با بیان این که طبق قانون پرداخت افزایش تعرفه برعهده نهادهای بیمه گر بوده تا جامعه از فشارهای اقتصادی خلاصی یابد؛ تصریح کرد: متاسفانه دولت و نهادهای بیمه‌گر جهت تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی، سازمان نظام پزشکی را به هیچ می انگارند. طبق بند الف ماده ۹قانون احکام دائمی، شورای عالی بیمه مسئولیت دارد تعرفه را قبل از تصویب بودجه سال بعد مشخص و اعلام نماید، اما کجا این کار صورت می‌گیرد؟

محبوبی با تاکید بر این که تعرفه به حیات پزشکان وابسته است؛ گفت: بیشتر همکاران با این تورم کمرشکن و سایر هزینه ها از مالیات گرفته تا عوارض شهرداری، بیمه و حقوق پرسنل، هزینه حامل های انرژی مانند گاز، آب، برق تا معیشت زندگی روزمره به ویژه در گروه پزشکان عمومی به مرز ورشکستگی رسیده اند.

وی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی باید وارد عمل شود؛ خاطرنشان کرد: حداقل درجهت تعیین تعرفه اجازه دهند بنا به وضعیت اقتصادی و جغرافیایی، شورای هماهنگی استان درهر منطقه‌ای عمل نماید که البته برخی هم مخالف این طرح هستند.

به گفته وی بیمه ها رسماً بازی در میدان را بلد بوده و این حق پزشکان است که تعرفه واقعی را دریافت نمایند و در این میان بیمه ها به نحو احسن از فضای موجود استفاده می کنند و مثلا در مورد نسخ الکترونیک هر روز واریزی داشتیم اما اکنون چه؟!!

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان های رودسر و املش اذعان کرد: واقعیت امر، قدرت ما درتعیین تعرفه کم است. شاید ترسو هستیم و شاید برای انتخابات بعدی صُمُّ بُكمٌ !!، بعضی هم می سوزندومی سازند.برخی آهسته برو آهسته بیا!! به عبارتی معجونی از تفکرات بدون سازمان؛ ما به جز صدور پروانه، بررسی شکایات و گرفتن حق عضویت چه کار شاقی برای اعضاء انجام می دهیم؟ بیشتر برای اعضاء خود دست وپاگیریم.

وی یادآور شد: متأسفانه همه چیز به هم ریخته است.حتی دیگر حال و حوصله برای فوت کردن شمع تولد ابوعلی سینا هم نداریم.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.