جمعه، 7 اردیبهشت 1403

جامعه پزشکی فقط خواستار تعیین تعرفه مطابق با نرخ تورم در جامعه است

جامعه پزشکی فقط خواستار تعیین تعرفه مطابق با نرخ تورم در جامعه است
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان امیدیه با اشاره به این که در همه اصناف به جز صنف پزشکی، اتحادیه قیمت تعرفه را تعیین می‌کند؛ گفت: جامعه پزشکی زیاده خواه نبوده و صرفا می‌خواهد تعرفه با توجه به تورم موجود در کشور به طور واقعی تعیین و اعلام شود. 

دکتر نعمت‌الله کیانی راد در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که  سهم بیمه‌ها در پوشش خدمات بهداشتی ودرمانی باید افزایش یابد؛گفت: جامعه پزشکی زیاده خواه نبوده و خواستار افزایش پرداخت از جیب بیماران نیست و صرفا می‌خواهد تعرفه با توجه به تورم موجود در کشور به طور واقعی تعیین و اعلام شود. 

وی با گلایه از این که در همه اصناف به جز گروه پزشکی قیمت تعرفه را اتحادیه تعیین می‌کند،افزود: اگرشورای عالی بیمه سهم سازمان‌های بیمه‌گر را از تعرفه زیاد نموده تا بیماران مجبور به پرداخت از جیب خود نباشند و از سوی دیگر تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به طور واقعی تعیین و ابلاغ شود، کیفیت ارائه خدمات بالاتر رفته و گیرندگان خدمت نیز راضی تر خواهند بود.

 رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان امیدیه  با اظهار تاسف از این که در تعیین تعرفه‌ها به نظر می‌رسد که دیدگاه و پیشنهادهای سازمان نظام پزشکی لحاظ نشده و توجهی به مشکلات این صنف نمی‌شود، تصریح کرد: مطابق با قانون، شورای عالی بیمه نرخ تعرفه را پیشنهاد داده و هیات وزیران نیز تصویب می‌کند در حالی که تعرفه‌گذاری زمانی درست و منطقی است که منافع ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت را در نظر گیرد نه فقط سود سازمان‌‌های بیمه‌گر در آن لحاظ شود.

کیانی‌راد خاطرنشان‌کرد: هر صنفی که نتواند معیشت افراد شاغل در آن صنف را تامین کند مجبور به تعطیلی و خروج ذی‌نفعان آن است و قطعا حوزه سلامت از این قاعده مستثنی نیست.

وی با  اشاره به تورم افسارگسیخته کشور  طی سال‌های اخیرگفت: در طول سال قیمت‌ها چندین بار تغییر می کند و فقط حوزه‌ سلامت مجبور به رعایت تعرفه مصوب بوده و در هر شرایطی باید صبر کند تا تعرفه جدید آن هم غیر واقعی اعلام شود که قطعا بسیاری از ارائه دهندگان خدمات سلامت توان پرداخت هزینه‌های سنگین اجاره بهاء، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی را نداشته و عطایش را به لقایش خواهند بخشید.

وی یادآور شد: تعیین تعرفه خدمات سلامت باید در اختیار سازمان نظام پزشکی و نمایندگان گیرنده خدمت باشد تا بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی، منافع هردو قشر را تامین کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.