شنبه، 1 اردیبهشت 1403

حق تعیین تعرفه به متولیان جامعه پزشکی بازگردانده شود

حق تعیین تعرفه به متولیان جامعه پزشکی بازگردانده شود
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز با اشاره به این که علی‌رغم تلاش‌های دل‌سوزانه و نقش حیاتی جامعه پزشکی در حفظ سلامتی مردم ، تنها صنفی که حق تعیین تعرفه و میزان دستمزد خود را ندارد ؛ جامعه پزشکی است؛ گفت: بازگشت مجدد حق تعیین تعرفه به متولیان جامعه پزشکی تنها راه در جهت تعیین تعرفه معقول است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمدرضا دیدبان اردکانی تعیین تعرفه های ثابت و بدون تغییر(نسبت به افزایش نرخ تورم) طی یک‌سال در مقایسه با سایر کشورها(ازجمله افغانستان، پاکستان، عراق و ...)، تعیین تعرفه دستوری و انقباضی توسط نهادهای مربوطه، عدم تناسب تعرفه ها و افزایش روز افزون تورم و هزینه ها، بی توجهی مسئولین به جامعه فرهیخته پزشکی را  از جمله عوامل مهم و کلیدی در افزایش ناامیدی پزشکان، مهاجرت چشمگیر آن‌ها به سایر کشورها دانست و در نهایت عاقبت چنین شرایطی را  تهدیدی برای سلامت جامعه در آینده نه چندان دور عنوان کرد.

وی در بیان راه‌کار برون رفت از این معضل افزود: بازگشت مجدد حق تعیین تعرفه به متولیان جامعه پزشکی(سازمان نظام پزشکی)  تنها راه در جهت تعیین تعرفه معقول با توجه به بهای تمام شده خدمات و هزینه های سرسام آور مراکز درمانی و بهداشتی، کاهش ورشکستگی مراکز خصوصی در آینده نزدیک و ... است.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز ضمن اشاره به پرداخت صحیح و به موقع مالیات توسط اکثریت جامعه پزشکی نسبت به سایر صنوف(به اذعان خود مسئولین سازمان مالیاتی کشور)، ادامه داد:  یکی از بی توجهی‌ها به جامعه پزشکی  هجمه ها و موضع گیری ناحق رسانه ها و برخی مسئولین درخصوص فرار مالیاتی این قشر است.

وی با انتقاد از موضع گیری‌های ناعادلانه و دور از انصاف رسانه ها در جهت تخریب جامعه پزشکی بیان کرد: جان‌فشانی جامعه پزشکی در تامین سلامت جامعه، تلاش و نقش پررنگ این قشر و همچنین جامعه پرستاری در دوران کووید و شهادت برخی از همکاران و عزیزان در این برهه زمانی را نباید نادیده گرفت.

وی تصریح کرد :با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن شرایط، انتظار می‌رود جامعه و مسئولین نسبت به جامعه پزشکی رویکرد محتاطانه‌تر و دور اندیشانه‌تری اتخاذ نمایند چرا که همواره چشم امید مردم و مسئولان در شرایط خطیر به جامعه پزشکی و کادر درمان بوده و خواهد بود.

دیدبان اردکانی ضمن اشاره به تمام مشکلاتی که جامعه پزشکی را احاطه نموده و تنگ شدن روز به روز حلقه محاصره و محدودیت‌های گوناگون( تعرفه بسیار پایین، افزایش روز افزون هزینه های خدماتی در بخش سلامت و ...)، یادآور شد:حفظ وحدت و انسجام تنها راه رسیدن به اهداف و سرپانگه‌داشتن  صنف خدوم پزشکی است و نسبت به اصلاح و تغییر رفتار مسئولین نسبت به جامعه پزشکی و خدمات بی شائبه آن‌ها ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.