پنجشنبه، 9 فروردین 1403

میزان دسترسی به واکسن هپاتیت در ایران صددرصدی است / شیوع هپاتیت در کشور به نسبت سایر کشورهای دنیا پایین تر است

میزان دسترسی به واکسن هپاتیت در ایران صددرصدی است / شیوع هپاتیت در کشور به نسبت سایر کشورهای دنیا پایین تر است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی میزان دسترسی  به واکسن هپاتیت Bرا در ایران صددرصدی و در دنیا ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت : این امر افتخاری برای کشور ما محسوب شده و نسبت شیوع هپاتیت Bدر ایران به نسبت دنیا خیلی پایین تر است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران امروز در قالب بیست و دومین شنبه امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران، ، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و امیر نورمحمدی مدیر عامل شهر سالم در تالارایوان شمس برگزار شد.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در آغاز این مراسم با اشاره به این که کلید اصلی و زیربنای توسعه هر کشور و پیشرفت پایدار، نیروی انسانی سالم است که از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد؛ اظهار کرد:  اگر خواستار این هستیم که کلان‌شهری مانند تهران الگوی جهان اسلام باشد باید شهروندی سالم داشته باشیم که برای تحقق این  مهم حتما باید مدیریت شهری پرسنلی بانشاط، پرانرژی و سالم داشته باشد تا شاهد یک شهر سالم باشیم و از این جهت پرداختن به سلامت پرسنل شهرداری تهران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این که پرداختن به سلامت پرسنل شهرداری در راستای اهداف توسعه پایدار کشور بوده و بهداشت در این عرصه مهم‌تراز درمان است؛افزود: شهرداری ممکن است خیلی از اقدامات را برای پرسنل خود انجام دهد اما اگر یکی از پاکبانان به دلیل بی توجهی و بی مبالاتی مبتلا به بیماری هپاتیت B شده که نهایتا منجر به نارسایی کبد و درگیری شدید می شود؛ قابل بخشش نیست ؛ در واقع کم کاری و بی تدبیری ما در مورد کسی که سرپرست خانوده اشت قابل بخشش و گذشت نیست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نسبت شیوع هپاتیت Bدر کشور ما به نسبت دنیا خیلی پایین تر است؛ تصریح کرد: دلیل این امرسبک سالم زندگی هموطنان و برنامه ریزی های لازم برای انجام واکسیناسیون هپاتیت B  است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این که در کشور ما دسترسی به واکسن هپاتیت بسیار مناسب است، گفت: دسترسی برای این واکسن در کشور ما صددرصد و در دنیا ۴۲ درصد است که این امر افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شود.

رئیس زاده با تاکید بر این که تزریق واکسن هپاتیت B برای مشاغل پرخطر که متولدین قبل از سال 73 هستند، بسیارضروری است؛ افزود: تزریق واکسن هپاتیت B ضامن سلامتی خدوم ترین افراد در این شهر است و آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B شهرداری تهران کار با ارزشی است که کار مطابق با به روزترین پروتکل‌های دنیا انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  تزریق واکسن در حوزه اقتصاد سلامت بحث مهمی است زیرا هر یک دلاری که برای پیشگیری از بیماری هپاتیت Bدر نظام سلامت هزینه شود؛ بالغ بر 20 دلار صرفه جویی به دنبال دارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.