پنجشنبه، 30 فروردین 1403

شورای عالی بیمه نباید در تعیین تعرفه‌های پزشکی دخالت داشته باشد

شورای عالی بیمه نباید در تعیین تعرفه‌های پزشکی دخالت داشته باشد
عضو هیات مدیره نظام پزشکی اقلید با اشاره به این که افزایش تعرفه‌های پزشکی نسبت به سایرصنوف قابل مقایسه نبوده و بسیار کمتر از آن‌ها است؛ گفت: شورای عالی بیمه نباید در تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی دخالت داشته باشد زیرا اول به سود و زیان خود نگاه نموده و سپس تعرفه را تعیین می‌کند.

دکتر علی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که بايد به پزشكان حق داد كه نسبت به تعرفه‌های خود معترض باشند؛ اظهارکرد:اگر يك نگاه اجمالي به صنف‌های مختلف جامعه داشته باشيم کاملا واضح است كه افزايش سالانه ‌تعرفه‌های پزشكي  نسبت به ساير صنوف قابل مقايسه نبوده و بسیار كمتر از آن‌ها است.

وی با اشاره به این که در همه كشورها، سازمان‌های بيمه‌گر اكثر هزينه‌های درمانی بیماران را پرداخت می‌کنند؛ افزود: اين موضوع باعث می‌شود تا تعرفه تشخیصی و درمانی به ارزش واقعي خود نزديك شده و رضایت‌مندی پزشکان را دربر داشته باشد. متاسفانه سازمان هاي بيمه‌گر درايران كه متولي نظام سلامت جامعه هستند، از زير بار اين مسئولیت شانه خالي نموده و مردم مجبورند از جيب خود هزینه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اقلید با تاکید بر این که شوراي عالي بيمه نبايد در تعيين تعرفه‌ها دخالت داشته باشد،تصریح کرد: واضح است كه بیمه اول به سود و زيان خود نگاه کرده و بر اساس آن تعرفه‌ای را مصوب می‌کند که این امر باعث عدم تعرفه‌گذاری واقعی خدمات شده و به دنبال آن نارضایتی پزشکان را به همراه داد.

زاهدی گفت: كدام صنف را در جامعه سراغ داریم که سازمانی خارج از آن در تعیین تعرفه خدماتش دخالت داشته باشد به جز جامعه پزشکی؟!!قطعا بايد متولي تعين تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی از درون صنف پزشكان يعني سازمان نظام پزشكي باشد تا مشكلات پزشكان و جامعه را مد نظر داشته باشد.

وی با بیان این که در تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی باید مواردي مانند هزينه‌های گزاف خرید و نگه‌داری تجهیزات پزشکی، اجاره بهای مطب، هزینه مواد مصرفی و ... لحاظ شود؛ اذعان‌کرد: در حال حاضر با وجود طرح شاپرك و ساير طرح‌های مالياتي كه از پزشكان گرفته می‌شود و نيز تعرفه بسيار پايين خدمات تشخيصي و درماني عملا دريافتي نهايي پزشكان به شدت پايين مي آید بنابر این واضح است كه به فكر راهي براي کسب درآمد بهتر باشند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اقلید خاطرنشان کرد: اگر اين روند به همين صورت ادامه داشته باشد، با توجه به نارضايتي پزشكان ، خارج از بحث مهاجرت و يا اشتغال پزشكان در حوزه‌های ديگر قطعا كيفيت ويزيت، تشخيص و درمان بيماران پايين آمده و باعث متضرر شدن بيماران خواهد شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.