جمعه، 10 فروردین 1403

مداخلات غیر مجاز در حوزه پزشکی ناشی از خلأقانونی است

مداخلات غیر مجاز در حوزه پزشکی ناشی از خلأقانونی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی مداخلات غیرمجاز در حوزه پزشکی را ناشی از ضعف و خلأ قانونی در کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مهم در برنامه هفتم توسعه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده در جلسه امروز پژوهشکده" آینده پژوهی در سلامت" دانشگاه علوم پزشکی کرمان که روسای نظام پزشکی‌های شهربابک، کهنوج،رفسنجان،بم، کرمان و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی آن حضور داشتند ؛ ضمن استماع سخنان حاضران در جلسه به مباحث تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی، عوارض شهرداری، گرانی و کمبود تجهیزات پزشکی بویژه در حوزه دندان‌پزشکی و سایرمسائل مبتلابه جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد مداخلات غیرمجاز در حوزه پزشکی هستیم که ناشی از ضعف و خلأقانونی است و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد. البته معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی پیگیر این موضوع است.

وی ضمن تشکر از میزبانی هیات مدیره نظام پزشکی کرمان ادامه داد: سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی (GDP) به یک چهارم کاهش داشته و فقدان آمار مناسب و صحیح نسبت به تخصیص منابع سلامت از تولید ناخالص ملی یکی از بزرگترین مشکلات حوزه سلامت است.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم مصرف صحیح منابع بیمه‌ای و همچنین عدم اشراف کامل اعضای سازمان نظام پزشکی به مسائل حقوقی و قانونی به شکل فنی اشاره کرد و گفت: سازمان های بیمه‌گر علیرغم دریافت حق بیمه‌ از حقوق بگیران و مستمری بگیران ، این سرانه را در جای خود مصرف نمی کنند و سازمان نظام پزشکی و در مجموع اعضای آن تاکنون به شکل علمی از خود دفاع نکرده و متاسفانه فقط تکالیف آن‌ها مطرح و به حقوقشان توجهی نمی‌شود.

 

رئیس زاده تاکید کرد: زمانی که به حقوق جامعه پزشکی توجهی نشود، به طور حتم استمرار فعالیت با کیفیت مناسب با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد .یکی از مشکلات اساسی ما عدم اشراف واقعی مسئولان به مسائل و مشکلات حوزه سلامت است زیرا معمولا سفره درمانی آن‌ها با مردم فاصله دارد.

 وی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش‌های جامعه خدوم بهداشت و درمان ؛ کمبود برخی لوازم و تجهیزات پزشکی و افزایش قیمت بی رویه مواد مصرفی موجب شده تا هم کادر درمان و هم مردم در مشقت باشند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.