شنبه، 1 اردیبهشت 1403

به دنبال اجرای کتاب RBRVS2018محقق خواهد شد:

ایجاد عدالت بین رشته ای و شفاف سازی ضریب kفنی و حرفه ای خدمات پزشکی

ایجاد عدالت بین رشته ای و شفاف سازی ضریب kفنی و حرفه ای خدمات پزشکی
جلسه بحث و بررسی کارشناسی اجرای کتاب RBRVS2018با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی و کارشناسان سازمان های بیمه گرامروز در محل نظام پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی در ابتدا دکتر آرش انیسیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصاد سلامت معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اجرای کامل کتاب RBRVS2018و ایجاد عدالت بین رشته ای از جمله اهداف این سازمان است، گفت: البته اجرای این کتاب مشکلات موجود را به طور کامل از بین نمی برد اما سبب ایجاد عدالت بین رشته ای، شفاف سازی خدمات بخش فنی و حرفه ای و عدم دستکاری ارزش نسبی خدمات خواهد بود.

وی با اشاره به این که در خصوص  ارزش نسبی خدمات به کتاب فوق می توانیم استناد کنیم، افزود: در کتاب قبلی ارزش نسبی یکسری از خدمات وجود نداشت که درکتاب جدید اصلاح شده است و عدالت در مورد رشته های پراسترس که مهارت بالایی نیاز دارد رعایت شده و رشته های تخصصی پایه نیز رشد خواهند نمود.

وی ادامه داد: عدالت بین رشته ای، شفافیت و مدیریت بهینه از جمله مزایای اجرای کتابRBRVS2018است و تا حدودی میتوان میزان پرداخت از جیب بیماران را کاهش داد.

انیسیان با بیان این که هرقدر پوشش بیمه ای کمتر باشد میزان پرداخت از جیب بیماران بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: در شرایط، نامساعد اقتصادی که بیماران توان پرداخت از جیب خود را نوادند باید دولت برای سلامت مردم در قالب پوشش بیمه ای خدمات ، یارانه پرداخت کند.

لازم به ذکر است سایر کارشناسان حاضر در جلسه در مورد ساختار قیمت گذاری و اجرای ارزش نسبی خدمات، کاهش پرداخت های خارج از عرف، مشخص شدن جایگاه فنی و حرفه ای خدمات، بومی سازی ارزش نسبی برخی از خدمات، تعیین ضرایب ریالی kبر اساس مولفه های موثر بر تعرفه، تعیین تعرفه ویزیت بر اساس نظام ارجاع و کاهش خدمات القایی  و پایش جمعیت توسط پزشک خانواده که موجب کاهش مراجعات بستری خواهد شد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین مقرر شد  کتاب ارزش نسبی RBRVS2018ا بدون جرح و تعدیل اجرا شود و زیرساخت های لازم برای اجرای کامل آن توسط شورای عالی بیمه تامین شود.شناسه جزء حرفه ای و نظام پرداخت آن با اجرای کتاب بازنگری شود و بسته نظارتی اجرای کتاب، هم زمان با اجرای آن ارائه شده و ضریب K فنی و حرفه ای با شفافیت و محاسبات فنی دقیق تعیین شود.

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.