جمعه، 7 اردیبهشت 1403

ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم باید با مکانیسم های تشویقی از طرف دولت و به انتخاب خودشان باشد

ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم باید با مکانیسم های تشویقی از طرف دولت و به انتخاب خودشان باشد
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که طبق قانون اساسی آموزش عالی رایگان حق هر ایرانی است و فارغ التحصیلان سایر رشته ها (مهندسی و علوم انسانی) پس از دانش آموختگی برای برگزیدن مکان خدمت خود نیازی به جمع آوری امتیاز و حضور اجباری درمناطق محروم ندارند؛ گفت: حضور و ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم نیز باید به انتخاب و میل قلبی همکاران و با  ارائه تسهیلات ، حقوق و حمایت مناسب باشد.

دکتر علی سالاریان در گفت وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی بر این باور است که مطابق قانون اساسی کشور، آموزش و پرورش تا سطوح عالی از جمله حقوق تمامی هموطنان است؛ اظهار کرد: همان طور که فارغ التحصیلان سایر رشته ها (مهندسی و علوم انسانی) پس از دانش آموختگی برای برگزیدن مکان خدمت خود نیازی به جمع آوری امتیاز و حضور اجباری درمناطق محروم ندارند؛ گفت: حضور و ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم نیز باید با مکانیسم های تشویقی از سوی دولت و به انتخاب و میل قلبی همکاران و با  ارائه تسهیلات ، حقوق و حمایت مناسب باشد.

وی افزود: باید جنبه های اجباری و سلبی موجود در این امر حذف شود و یقینا میل قلبی و رضایت شخصی جوانان فرهیخته ارائه دهنده خدمات سلامت برای حضور در مناطق محروم و دورافتاده کشور با پرداخت های منطقی و منظم و همچنین ارائه تسهیلات موجب توزیع بهتر و عادلانه تر خدمات سلامت خواهد شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: تجربه سالیان اخیر نشان داده است که سیاست های اجباری و سلبی از طریق امتیازها ، دوره های اجباری و ... باعث کاهش کیفیت خدمات سلامت ، نارضایتی همکاران و در نهایت عدم رضایت مردم و بیماران از خدمات سلامت می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.