پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اجرای طرح دارویار نباید منجر به افزایش پرداخت از جیب بیمار شود

اجرای طرح دارویار نباید منجر به افزایش پرداخت از جیب بیمار شود
رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان دارو را یک کالای استراتژیک و مهم عنوان کرد و گفت: در طرح دارویار قرار بر  تامین داروی مورد نیاز بیماران بدون افزایش پرداخت از جیب آنان بود که امیدواریم این هدف اولیه طرح محقق شود.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که دارو یک کالای استراتژیک است؛ اظهار کرد: امسال با شیوع زود رس آنفلوانزا مواجه بودیم و اپیدمی بزرگی را داشتیم و اگر چه در مرحله اول یک بیماری ویروسی است اما این امکان وجود دارد، عفونت باکتریایی را به دنبال داشته باشد که نیازمند مصرف آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا است.

وی افزود: با کمبودهایی در زمینه آنتی بیوتیک مواجه شدیم که محموله های وارد شده از هند نیز به لحاظ مقدار و حجم تامین کننده نیاز بازار دارویی نبود و امیدواریم قول هایی که مسئولان سازمان غذا و دارو در زمینه رفع کمبودها داده اند هر چه زودتر اجرایی شود.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان با اشاره به اجرایی شدن طرح دارویار گفت: در این طرح قرار بود شاهد افزایش پرداخت از جیب بیماران در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز نباشیم و امیدواریم ماحصل این طرح که قرار بود ارز دارو به دست تولید کننده برسد اجرایی شود تا مردم هزینه اضافی پرداخت نکنند و این مهم محقق شود.

مدرکیان خاطرنشان کرد: اگر این طرح در ادامه منجر به این شود که میزان پرداخت از جیب بیماران افزایش داشته باشد با هر استدلالی که پشت آن باشد طرح خوبی نخواهد بود زیرا دارو یک کالای مهم  و پر مصرف در چرخه سلامت بیماران محسوب می شود که روزانه مراجعان زیادی دارد و کمتر حوزه ای در کشور سراغ داریم که مانند حوزه سلامت مراجعین بالایی برای دریافت خدمات داشته باشد لذا نحوه اجرای طرح هایی که همه مردم به آن نیازمند هستند،  باید درست و مطلوب باشد .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.