پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حوزه طب فیزیکی و توانبخشی نیازمند توجه ویژه است

حوزه طب فیزیکی و توانبخشی نیازمند توجه ویژه است
در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی ایران با رئیس کل سازمان نظام پزشکی بر ضرورت توجه ویژه به حیطه توانبخشی برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت تر به بیماران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی در دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی ایران با دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی که امروز درمحل نظام پزشکی برگزار شد؛ بر ضرورت توجه بیشتر به حیطه توانبخشی در کشور تاکید شد.

در ابتدا دکتر سید منصور رایگانی رئیس هیات مدیره انجمن و دبیر بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی گزارشی از فعالیت های انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی از بدو تاسیس تا کنون ارائه نمود . این انجمن با 700 متخصص و نزدیک به  100 دستیار تخصصی و بالغ بر 50 متخصصی که سالانه روانه نظام سلامت می کند ، مشغول ارائه خدمت در حیطه طب فیزیکی و توانبخشی به مردم است.

بنابر این گزارش در این جلسه که اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی ایران حضور داشتند بر این مهم که زنجیره سلامت متشکل از پیشگیری ، درمان و توانبخشی است بر ضرورت توجه ویژه به حیطه توانبخشی در برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات سلامت تاکید شد.

دکتر رایگانی به رشد جمعیت و طول عمر و به دنبال آن بروز حوادث دوران سالمندی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت، سازمان های بیمه گر و نظام پزشکی بتوانیم خدمات بهتری را در حوزه طب فیزیکی و توانبخشی به جامعه ارائه دهیم .

وی افزود: تیم توانبخشی متشکل از پزشک متخصص و همکاران گروههای کارشناسی توانبخشی هستند و ضرورت حمایت از انجمن های علمی به  عنوان بازوان مشورتی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی  برای ارائه نظرات کارشناسی و نیز ارائه خدمات مطلوبتر تخصصی در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید انجمن های علمی قدرت بیشتری داشته تا بتوانند وظایف حرفه ای خود را مطلوبتر انجام داده و باتقویت پایه های علمی خود خدمات با کیفیت تری را به بیماران ارائه دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.