جمعه، 10 فروردین 1403

نیازمند تدوین قوانین سختگیرانه در برخورد با مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی هستیم

نیازمند تدوین قوانین سختگیرانه در برخورد با مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی هستیم
رئیس نظام پزشکی خرم آباد با اشاره به این که مداخله در امور درمان تنها در حیطه وظایف پزشکان (عمومی و متخصص) است؛ گفت: مداخله افراد غیرمجاز در امور درمانی بیماران بر کل نظام سلامت تاثیر نامطلوب گذاشته و موجب افزایش هزینه و پرداخت از جیب مردم جهت رفع مشکلات بوجود آمده خواهد شد.

دکتر علاء الدین شیخی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اظهار تاسف از این که  فضای مجازی  به صورت خیلی گسترده جولانگاه تبلیغات افراد غیر مجاز در امور پزشکی شده است؛ اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی خرم آباد با همکاری معاونت درمان ، پلیس‌ فتا و  معاونت دادستانی جلسات زیادی در زمینه برخورد  با این افراد تشکیل داده و متخلفان را به دادسرا معرفی کرده است.
وی با بیان این که مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک بویژه آرایشگران در امور پزشکی و درمانی مردم سبب ایجاد آسیب های جسمی و روحی شدید در افراد می شود؛ افزود: بسیاری از مراجعین به این پزشک نماها تحت تاثیر تبلیغات گمراه کننده دچار آسیب‌های شدید شده که پس از بررسی پرونده متخلفین و تعیین  قصور به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: مداخله افراد غیرمجاز در امور درمانی بیماران بر کل نظام سلامت تاثیر نامطلوب گذاشته و موجب افزایش هزینه و پرداخت از جیب مردم جهت رفع مشکلات بوجود آمده خواهد شد.
رئیس نظام پزشکی خرم آباد با تاکید بر این که مداخله در امور درمانی مردم تنها در حیطه وظایف پزشکان (عمومی و متخصص ) بوده  و انجام آن توسط سایر افراد فاقد صلاحیت مجاز نیست؛ خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل در برخورد با مداخله افراد غیر مجاز و فاقد صلاحیت در امور درمانی مردم؛ متناسب نبودن مجازات با نوع تخلف است یعنی قوانین تعزیرات در حدی نیست که بازدارنده باشد.
شیخی گفت: گاهی اوقات تعطیلی مراکز غیر مجاز که انجام می شود ،بلافاصله در مکان دیگری فعالیت غیر قانونی خودشان را ادامه می‌دهند و تقاضای ما از قوه مقننه ، تدوین قوانین سختگیرانه تر برای مداخله پزشک نماها در امور درمانی است زیرا این گونه مداخلات  تهدید شدیدی برای سلامت آحاد جامعه محسوب می شود.
وی یادآور شد: متاسفانه حذف مجازات حبس از قانون مداخله در امور پزشکی و تبدیل آن به جریمه نقدی بسیار کم به میزان ۵میلیون تومان باعث جولان افراد پزشک نماو مداخله گران در امور درمانی مردم شده است.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.