پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در دیدار با خانواده شهیده مدافع سلامت، دکتر ناهید محتشم عنوان شد:

افرادی از جامعه پزشکی که در مقابله با کرونا شهید شدند همسنگ شهدا اجر دارند

افرادی از جامعه پزشکی که در مقابله با کرونا شهید شدند همسنگ  شهدا اجر دارند
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی، با حضور در منزل شهیده مدافع سلامت دکتر ناهید محتشم، با خانواده وی دیدار کردند.

دکتر اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی با تقدیم حدود 200 هزار شهید پیروز میدان شدیم گفت: در میدان مبارزه با بیماری کرونا هم پزشکان و همچنین کادر درمان ریسک کردند وبا این بیماری مقابله نمودند.

رنجبرزاده افزود: در خیلی از کشورهای اروپایی بیماران در کنار خیابان رها می شدند ولی پزشکان ما شجاعانه ازمکتب امام حسین (ع)و رفتار و باور و اعتقاد ایرانی و مذهب تشیع تبعیت نمودند  که  نباید از میدان‌های خدمت و جهاد فرار نمود و کناره گیری کرد.

رنجبرزاده به شهدای جامعه پزشکی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: افرادی از جامعه پزشکی که در مقابله با کرونا شهید شدند  همسنگ  شهدا اجر دارند و وظیفه ما تکریم خانواده های این عزیزان است  که در راه صحیح انسانیت قدم برداشتند  ودر  میدانی که میدانستند مین هست قدم گذاشتند .

رنجبرزاده ادامه داد: مین اینجا ویروس کرونا بود و ماندند و مردم را نجات  دادند و مقام معظم رهبری فرمودند  کسانی که در این میدان می مانند  و پافشاری می کنند  و در این راه ادامه میدهند  و جان خود را از دست می دهند  شهید محسوب می شوند  ومابه وجود این عزیزان افتخار میکنیم واین جمله زیبا نیز از ایشان که فرمودند : امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

معاون اجتماعی و امور مجلس تصریح کرد: وظیفه  ما در سازمان نظام پزشکی است که به خانواده شهدا سرکشی نماییم و خاطرات این عزیزان را برای آیندگان این کشور جمع آوری کنیم و برای ترغیب و تشویق ماندن در میدان  و اینکه که این عزیزان  برای نجات دیگران ، جان خود را به خطر انداخته وخدمت کردند و سنگرخدمت را ترک نکردند و به درجه رفیع  شهادت نائل گشتد ومن به مادر معزز وگرامی و برادران بزرگوار این شهیده والامقام تبریک و تسلیت عرض می کنم.

دکتر رنجبرزاده در پایان گفت : کرونا یک ویروس و تهدیدی جدی برای بشر بود و هر که ماند و شعله خطررا خاموش کرد و دراین مسیراین جان شیرین خودرا از دست داد شهید محسوب می شود.

در ادامه دکتر افتخاری با اشاره  به سخنی از امام خمینی(ره) در مورد مقام و جایگاه شهیدان در پیشگاه خداوند که فرمودند؛ شهید نظر می کند به وجه ا..  وجمله ای از استاد  شهید مرتضی مطهری( ره)که  میفرماید : شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع واین شهدا هستند که به پیکر اجتماع و دررگ های اجتماع خون جدید واردمی‏ کنند،افزودند: شهدای مدافع سلامت که در دوران سخت  کرونا سختی ها را به جان خریدند وبا تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا جان بیماران را نجات داده وبه آنها سلامت بخشیدند وگاهی حتی تا مدت زمان زیادی از خانواده و فرزندان خود دور ماندند ودر این راه با ایثار واز خودگذشتگی زاید الوصفی جان شیرین خودرا فدا نمودند مایه مباهات وافتخارجامعه پزشکی هستند و خداوند ان شاا... به ما کمک کند  که راه شهدا را ادامه دهیم و شرمنده شهدا نباشیم .

شهیده دکتر ناهید محتشم، در تاریخ ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۵۰ دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به فیض شهادت نائل آمد.

شایان ذکر است در این دیدار، دکتر محمد حسین افتخاری دبیر هماهنگی  برنامه دیداربا خانواده های معظم شهدای مدافع سلامت، آذری مشاور مدیر کل بنیاد شهید استان تهران، طهماسبی مشاور حقوقی و موسوی کارشناس امور فرهنگی دکتر اکبر رنحجبرزاده معاون جتماعی و امور مجلس ارا همراهی نمودند.

انتهای پیام/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.