جمعه، 10 فروردین 1403

صدور مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد توسط سازمان نظام پزشکی

صدور مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد توسط سازمان نظام پزشکی
بدنبال امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام پزشکی کشور و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ؛ مجوز فعالیت پزشکان در مراکز درمانی مناطق آزاد صادر می شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی، صبح امروز با حضور «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه همکاری در راستای استقرار جامعه پزشکی در مناطق آزاد برای تقویت و ثبیت مراکز درمانی و جذب توریسم سلامت به امضای طرفین رسید.

دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به پتانسیل بالای جامعه پزشکی ایران اظهار کرد: با توجه به ویژگی مناطق آزاد که در نقاط مرزی مستقر هستند؛ موقعیت مناسبی برای تقویت صنعت توریسم سلامت داریم . همچنین با وجودظرفیت بالای جامعه پزشکی  ایران به لحاظ توان علمی ؛ استقبال خوبی از سوی کشورهای منطقه برای بهره برداری از پتانسیل پزشکان ایرانی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد.

وی با بیان این که باید انگیزه حضور پزشکان در این مناطق را ایجاد کنیم که علاوه برارائه خدمات درمانی به بومیان در جذب توریسم سلامت نیز موثر باشند؛ افزود: یکی از اهداف این تفاهم نامه جلب سرمایه جامعه پزشکی در مناطق آزاد است تا با سرمایه گذاری و حضور خود در این مناطق علاوه بر بهره مندی از امکانات رفاهی سهم ایران از توریسم سلامت را افزایش دهند .

وی با تاکید بر این که هنوز صنعت توریسم سلامت در کشور ما ملی نشده است؛ ادامه داد: ملی شدن توریسم سلامت یکی از اهداف مهم ما برای جذب و جلب سرمایه در مناطق آزاد و ارز آوری برای کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت معیشتی جامعه پزشکی بویژه فارغ التحصیلان جوان گفت: به شدت نیازمند ارائه خدمات رفاهی به همکاران جوان و زنده کردن امید در دلشان هستیم تا شرایط موجود زمینه مهاجرت آن ها از کشور را فراهم نکند.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: باید امکانات رفاهی و تسهیلاتی را در این مناطق برای جامعه پزشکی در نظر بگیریم که اقدام به سرمایه گذاری کرده و این امر به شدت کمک کننده است

وی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی مجوز فعالیت پزشکان در مراکز درمانی مناطق آزاد را صادر می کند و در صدد تشکیل شورای هماهنگی نظام پزشکی مناطق آزاد هستیم تا پیگیر امور باشد.

** ایران سهم کمی از توریسم سلامت دارد

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز با اشاره به این که جامعه پزشکی باید در همه عرصه ها خوش بدرخشد؛ اظهار کرد: همه مردم مدیون تلاش ها و زحمات جامعه پزشکی بویژه در دوران شیوع کرونا هستند و به خدمات آن ها ارج می نهند .

وی افزود: با توجه به گسترش مناطق آزاد از 7 به 15 منطقه و این که مناطق مرزی گسترده بوده و از امکانات مناسبی برخوردار نیستند؛ افزود: به عنوان مثال در قشم نزدیک به چند ده روستا وجود دارد که در تنگنا قرار داشته یا در جزیره کیش تنها یک بیمارستان 64 تختخوابی وجود دارد که سوبسید زیادی دریافت می کند اما کیفیت خدمات آن مناسب نیست لذا باید خدمات بهداشتی و درمانی این مناطق مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قدم اول بومیان این مناطق باید از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب برخوردار شوند و سپس وارد مقوله توریسم سلامت شویم که با وجود توان علمی بالایی که ایران به لحاظ پزشکی دارد اما در جذب توریسم سلامت سهم کمی داشته است.

مشاور رئیس جمهور گفت: با توجه به نرخ ارز هزینه های بهداشت و درمان ایران قابل رقابت با کشورهای همسایه است و بسیاری از آن ها علاقه مند به استفاده از ظرفیت های پزشکی ایران هستند اما به دلیل عدم ساماندهی صنعت توریسم سلامت واسطه هایی در این میان ایجاد شده که آسیب رسان است و باید این مقوله تحت کنترل و نظارت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری پزشکان در بخش سلامت اشاره کرد و افزود: هر یک از مناطق آزاد این ظرفیت را دارد که جاذب توریسم سلامت از کشورهای اطراف باشد لذا باید به فکر ایجاد دهکده سلامت باشیم تا پزشکان و کادر درمان بتوانند از اقامتگاه و فضای مناسب و حتی صنایع تکمیلی پزشکی بهره مند باشند.

وی اضافه کرد: هر پزشک باید بداند برای مبالغی که سرمایه گذاری می کند چه آورده ای خواهد داشت و باید مدل های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا انگیزه ها بیشتر شده و بتوانیم به اقتصاد سلامت کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.