جمعه، 10 فروردین 1403

عدم تامین به موقع منابع در طرح دارویار ارائه خدمات دارویی را با مشکل مواجه می کند

عدم تامین به موقع منابع در طرح دارویار ارائه خدمات دارویی را با مشکل مواجه می کند
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با  اشاره به بزرگ شدن ریالی سبد دارویی در طرح دارویار گفت: اگر به موقع منابع مالی از طرف مجموعه‌های مرتبط برای سازمان‌های بیمه‌گر تامین نشده و بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت نکنند، در روند ارائه خدمات دارویی و امکان خرید دارو برای داروخانه‌ها اختلال ایجاد می شود.

دکتر شهاب الدین جنیدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که داروسازان در پاندمی کرونا در جهت ارائه خدمات به بیماران مانند سایر کادر درمان موثر بودند؛ اظهار کرد: همکاران داروساز با تلاش شبانه روزی سعی داشتند تا حد امکان داروها را به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها برای ارائه به بیماران، برسانند.

وی با اشاره به مباحثی که در خصوص آئین نامه داروسازی مطرح می شود؛ افزود: امید است با بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها تغییرات مثبتی در جهت ارائه خدمت بهتر به بیماران و ذینفعان داشته باشیم.

عضو هیات مدیره انجمن  داروسازان تهران ادامه داد:  در بستر پلتفرم‌ها، توزیع دارو که کاملا در تضاد با قوانین بالادستی است، اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد لازم است اصلاح شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اجرای طرح دارویاری چه نقاط قوت و ضعفی را به دنبال دارد؛ تصریح کرد: همکاران داروخانه‌دار نگرانی‌هایی دارند زیرا معمولا طرح‌هایی که توسط وزارت بهداشت در ادوار گذشته اتفاق ‌افتاده، در بسیاری از آن ها تمام جوانب دیده می‌شود و فقط در مرحله داروخانه است که می‌بینیم داروخانه‌ها با چالش جدیدی مواجه می‌شوند.

جنیدی اضافه کرد:  به طور مثال در بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده، طرح تحول سلامت و همچنین طرح نسخ الکترونیک که هنوز به اتمام نرسیده، بسیاری از زحمات نسخ الکترونیک همچنان بر عهده داروخانه‌هاست و برای تبدیل نسخ دستی به نسخ الکترونیک داروخانه‌ها مجبورند منابعی را هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا در رابطه با طرح دارویار این نگرانی را داریم که با توجه به بزرگ شدن ریالی سبد دارویی، اگر تامین منابع لازم اتفاق نیفتد و به موقع منابع مالی از طرف مجموعه‌های مرتبط برای سازمان‌های بیمه‌گر تامین نشده و بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت نکنند، در روند ارائه خدمات دارویی و امکان خرید دارو برای داروخانه‌ها اختلال ایجاد می شود.

 این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران یاد آور شد: امیدواریم میزان نقدینگی و نحوه بازپرداخت آن مشخص شود تا همکاران داروساز بتوانند با طیب خاطر به ارائه خدمات پرداخته و مشکلی در روند تهیه و توزیع و ارائه خدمت به مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.