شنبه، 1 اردیبهشت 1403

ضرورت استفاده از نظرات متخصصین حوزه دارویی در بازبینی کوریکولوم آموزشی

ضرورت استفاده از نظرات متخصصین حوزه دارویی در بازبینی کوریکولوم آموزشی
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با تاکید بر این که باید از نظر متخصصین حوزه دارویی در بازبینی کوریکولوم آموزشی داروسازی استفاده شود؛ گفت: امیدواریم در روند اجرایی شدن و بازبینی کوریکولوم آموزشی از نظر متخصصین  حوزه دارویی به طور کامل استفاده شود تا یک طرح درس جدیدی ایجاد نشود که در اجرایی شدن آن به سلامت جامعه آسیب برساند.

دکتر آرش محبوبی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که حوزه دارویی کشور با چالش های اقتصادی ، ارز ، مالیات و قوانین مربوط به گردش مالی صنعت دارو و متعاقب آن داروخانه ها مواجه است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر چالش های مالیاتی داروسازان به شدت افزایش یافته است ؛ همچنین آئین نامه ها و ضوابطی که بدون مشورت و هماهنگی با نهادهای صنفی تهیه و ابلاغ می شود ، اجازه بازبینی را از همکاران ما در سازمان غذا و دارو و سایر قسمت ها سلب نموده که منجر به آسیب در سطح جامعه خواهد شد.

وی در خصوص بازبینی کوریکولوم آموزشی داروسازی بیان کرد: به نظر می رسد پیشنهاد اولیه که مطرح شده از جهت اجرایی ایجاد مشکل کند و امیدواریم در روند اجرایی شدن و بازبینی آن از نظر متخصصین به طور کامل استفاده شود تا یک طرح درس جدیدی ایجاد نشود که در اجرایی شدن آن به سلامت جامعه آسیب برساند.

وی افزود: یکسری از دروس در طرح درس کامل نبوده و نیاز هست که دروس مدیریتی و دروس بالینی افزایش پیدا کند و این مسئله از سوی بسیاری از همکاران مورد نقد قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ادامه داد:  افزایش در این حیطه نباید باعث کاهش پیدا کردن سایر قسمت ها شود و مطلب دیگر این که دنبال دوگرایش تخصص در دوره عمومی هستند که شامل گرایش صنعتی و دیگری داروخانه ای یا بالینی است که با روند اجرایی خدمات دارویی کشور ما هماهنگی ندارد و امیدواریم که بازبینی شود .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.