شنبه، 1 اردیبهشت 1403

غربالگری بیماران قبل از پیاده روی اربعین ضروری است

 غربالگری بیماران قبل از پیاده روی اربعین ضروری است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نخستین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی در حال برگزاری است؛ گفت :نقش غربالگری بیماران بسیار مهم بوده و متناسب با مشکل زائران قبل از پياده روی ضروری است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده با حضور در نخستین کنگره بین المللی سلامت در اربعین اظهار کرد :نقش غربالگری بیماران بسیار مهم  بوده  و متناسب با مشکل زائران قبل از پياده روی ضروری است .

وی خاطرنشان کرد: باید کتابچه های تخصصی برای همه بیماران داشته باشیم و راهنمایی های بالینی تخصصی برای رشته های مختلف تدوین شود؛ همچنین برخورد علمی تر با پیشگیری و بهداشت و درمان درپیاده روی  اربعین داشته باشیم.

 

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به شرایط جسمانی متفاوت زائران اربعین حسینی، بر نقش پیشگیری و ارایه‌ مشاوره‌های مناسب پزشکی بویژه به بیماران جهت پیاده‌روی اربعین تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بحث بهداشت و درمان در اربعین از معقوله های بسیار مهم است چرا که مردم کشور ها با شرایط جسمانی متفاوتی در این مراسم حضور پیدا می کنند و در برخی مواقع زائران مسائل جسمانی خود را رعایت نمی کنند.

رئیس زاده  با تاکید بر لزوم توجه به بخش غربالگری و پیشگیری گفت: در برخی موارد افراد دچار صدماتی می شوند. گاهی بیمارانی که در این مراسم شرکت می کنند، نسبت به بیماری‌شان خودآگاهی ندارند. به خصوص افراد دیابتی باید مراقب باشند دچار کمبود آب، گرمازدگی و تشنگی نشوند که در همین راستا نقش پیشگیری و مشاوره دادن به این افراد بسیار ضروری است.  

به گفته وی در حال حاضر کتابچه مدون علمی مناسب با انواع و اقسام بیماری‌ها وجود ندارد، اما به شکلی مدون در سال آینده کتابچه مشخصی را برای انواع و اقسام بیماری‌ها در خدمت امدادگران، بیماران، پزشکان و .. خواهیم گذاشت که به صورت موثر از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: این همایش از این نظر ارزشمند است که برخورد علمی‌تر با مسائل بهداشت، پیشگیری و درمان در مباحث اربعین داشته باشیم و کار علمی ارزشمندی را در راستای برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام دهیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.