پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

ایران ، جزو برترین های حوزه پزشکی دنیا و اولین در منطقه است

ایران ، جزو برترین های حوزه پزشکی  دنیا و اولین در منطقه است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که ایران در سطح دنیا وضعیت بسیار خوبی در حوزه پزشکی دارد، گفت: جزو برترین های دنیا و اولین در منطقه هستیم و تقریبا آخرین برنامه ها و تکنولوژی های علوم پزشکی در کشور ما نیز اجرا می شود.

دکتر جلال نژاد جواد  در حاشیه جشنواره آموزشی سازمان نظام پزشکی درگفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا برگزاری برنامه های آموزشی و بازآموزی کاهش پیدا نمود؛ گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که با برگزاری برنامه های آموزشی و بازآموزی با کیفیت مناسب و به شکل حضوری و کاملا علمی سطح آموزش جامعه پزشکی را ارتقا داده و به دوران قبل از کرونا بازگردیم.

وی افزود:  بدون شک ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی یکی از مهمترین عوامل در راستای تربیت نیروهایی است که بتوانند خدمات علمی و درمانی خوبی به مردم ارائه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که ایران جزو برترین های علمی حوزه پزشکی در دنیا و اولین در منطقه است ؛ ادامه داد: در بسیاری از رشته ها حرفی برای گفتن درمجامع علمی دنیا داریم و تقریبا آخرین برنامه ها و تکنولوژی های علوم پزشکی در کشور ما انجام می شود.

وی با بیان این که حوزه پزشکی وضعیت علمی بسیار مناسبی در سطح کشور دارد؛ گفت: جامعه پزشکی همواره توانسته خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه دهد و در واقع اعتماد عموم افراد جامعه را برای ارائه خدمات جلب نماید.

 نژاد جواد با بیان این که جشنواره آموزشی سازمان نظام پزشکی نخستین برنامه ای است که بدین شکل در تاریخ آموزش مداوم کشور برگزار می شود؛ تصریح کرد: این جشنواره جزو برنامه های بسیار خوب است که در 7 رشته مختلف بطور همزمان و با مشارکت همکاران رشته های گوناگون برگزار می شود.

وی اضافه کرد: فرصت خوب و غنیمتی است که بتوان این کار ارزشمند آموزشی را به همین شکل تکرارکنیم لذا باید با برگزاری خوب دوره ها مشارکت و توجه اعضای جامعه پزشکی را جلب نمود .

وی با اشاره به این که پیشرفت حوزه پزشکی ایران بسیار چشمگیر است به طوری که نیازی به اعزام بیماران برای انجام اعمال جراحی پیشرفته به خارج از کشور نداریم ؛ خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی زحمات زیادی را متحمل شده تا به این مرحله رسیده است و تمام خدمات درمانی مورد نیاز در سطح قابل قبولی به مردم ارائه می شود.

معاون سازمان نظام پزشکی با بیان این که حتی از کشورهای پیشرفته نیز برای دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه می کنند؛ اظهار کرد: بخشی از این امر به دلیل گرانی خدمات در آن کشورها و بخش دیگر به خاطر کیفیت کار خوبی است که از سوی جامعه پزشکی ارائه می شود . البته ساختار و فرآیند پذیرش بیمار در این بخش ضعیف است که اگر ساماندهی شود، می توانیم حجم زیادی از گردشگری سلامت و توریسم درمانی را برای کشور داشته باشیم و مجامع علمی دنیا این امر را تایید می کنند.

وی با اشاره به این که در تمام رشته های علوم پزشکی اساتید برجسته و بیمارستان های مجهزی داریم که مشغول فعالیت هستند؛ یاد آور شد: بیش از 1000 بیمارستان در کشور فعال بوده و بسیاری از آن ها در سطح فوق تخصصی کارهای پیشرفته انجام می دهند که امید است بتوانیم این مسیر را ارتقا داده و پیش رویم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.