جمعه، 10 فروردین 1403

خادمین سلامت تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند/ ورود بیمه تکمیلی به طرح نسخه نویسی الکترونیک

خادمین سلامت تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند/ ورود بیمه تکمیلی به طرح نسخه نویسی الکترونیک
آئین رونمایی از طرح تکمیلی خادمان سلامت برگزار و برای نخستین بار در کشور خادمین سلامت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، آئین رونمایی از طرح تکمیلی خادمان سلامت با حضور دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی و دکتر رضا مسائلی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی برگزار و برای نخستین بار خادمین سلامت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

در ابتدا دکتر مسائلی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با بیان این که یکی از راهبردهای جدید سازمان نظام پزشکی در این دوره، ارائه خدمت به آحاد مردم و خادمین سلامت است؛ اظهار کرد: از سال قبل موضوع بیمه درمان تکمیلی خادمین سلامت، با همکاری بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفت که این طرح برای کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت اجرا می‌شود و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

وی با عنوان این مطلب که طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت با تحت پوشش قرار گرفتن افراد در گروه‌های کمتر از ۵۰ نفر اجرا می‌شود، گفت: افراد ماهیانه با کمتر از ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند خود و افراد تحت تکفلشان را بیمه تکمیلی کنند.

وی با  بیان این که این طرح متعلق به  انجمن ها و تشکل های حوزه سلامت است؛ اذعان کرد: فرآیند انجام بیمه درمان تکمیلی به صورت آنلاین و در دو مرحله است که ابتدا ثبت نام توسط کارفرما و سپس توسط کارکنان انجام می شود.

**  ورود بیمه تکمیلی به طرح نسخه نویسی الکترونیک

مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز با اشاره به این که در حوزه بیمه بازرگانی یکی از سیاست‌های جدید دولت سیزدهم ارائه راهکارهایی برای مردمی کردن بیمه است؛ خاطرنشان کرد: بیمه باید در سطح جامعه گسترش یابد و سطح نفوذ به عنوان شاخص و معیار در این زمینه باید تغییر کند .

وی افزود: ما باید مشکلات را شناسایی کنیم و حوزه درمان یکی از همین بخش‌ها است که در اولویت برنامه‌های بیمه مرکزی قرار دارد.

وی با بیان این که در حوزه نسخه الکترونیک و بیمه تکمیلی تا کنون کاری انجام نشده است؛ تصریح کرد: در صدد هستیم طرح نسخه الکترونیک را با حضور و ورود بیمه تکمیلی کامل کنیم و با توجه به فشاری که بر عموم مردم از جهت هزینه های درمانی وجود دارد باید بتوانیم طرح مشترکی ارایه کنیم که از توان و ظرفیت این حوزه برای حل مشکلات استفاده کنیم تا بحث افزایش هزینه‌های حوزه درمان و تجهیزات پزشکی با کمک هم حل شود.

بهزادپور خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانستیم در گذشته تعداد کمی را تحت پوشش بیمه درمان قرار دهیم اما در حوزه سلامت این اتفاق رخ داد و امیدواریم این طرح در سایر مشاغل حوزه سلامت پیگیری و اجرا شود. حدود ۵۰۰ هزار نفر به همراه خانواده ها در حوزه سلامت فعال هستند که امیدواریم بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.