پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با خانواده شهید مدافع سلامت "دکتر محمد زارع جوشقانی"

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با خانواده شهید مدافع سلامت "دکتر محمد زارع جوشقانی"
رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از خانواده شهید مدافع سلامت "دکتر محمد زارع جوشقانی " دیدار و گفت و گو نمود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی در این دیدار دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل ،  دکتر اکبر رنجبرزاده  معاون اجتماعی و امور مجلس ، دکتر رضا مسائلی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه ، دکتر  افتخاری مسئول امورهماهنگی برنامه های ملاقات با خانواده های شهدا مدافع سلامت ، محمد رضا اسدی مدیر امور پروانه ها ، هادی آذری مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان تهران  و مریم موسوی مشاور فرهنگی معاونت  اجتماعی وامور مجلس سازمان نظام پزشکی با حضور در منزل شهید بزرگوار مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی ضمن گرامیداشت  یاد وخاطره این شهید پر افتخارعرصه سلامت؛ از خانواده وی دلجویی نمودند.

در ابتدا دکتر رنجبرزاده به بیان رویکرد سازمان نظام پزشکی در خصوص لزوم معرفی این الگوها به جامعه پزشکی  و توجه بیشتر به خانواده های  شهدای مدافع سلامت اشاره نمود و گفت: مسئله بزرگداشت شهدای مدافع سلامت مورد تاکید رئیس کل سازمان  نظام پزشکی بوده و به منظور یادآوری خاطرات و فداکاریهای شهدای مدافع سلامت برنامه نصب ۳۰عدد تندیس "شهید مدافع سلامت "در یکی از خیابان های شهر تهران در حال مذاکره و پیگیری است و تاکنون سه محل را با مساعدت وهمکاری مجموعه زیباسازی شهر تهران جانمایی کرده‌ایم و تلاش می شود در روز پزشک از آن رونمایی کنیم.

وی افزود: با شورای شهر نیز مکاتبه شده که یکی از میادین شهر به نام شهدای مدافع سلامت نامگذاری و درآن تابلو شهدای مدافع سامت نصب شود که این برنامه در همه استانها به همین صورت درحال پیگیری است .

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با بیان این مطلب که با شهرداران سراسر کشور مکاتبه‌ای انجام شده مبنی بر احداث بوستانی که در آن با یاد و نام هر شهید یک درخت کاشته و پلاکی به نام آن شهید نصب شود؛ ادامه داد: روز سوم و چهارم شهریور برنامه تقدیر از شهدای جامعه پزشکی دردوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع سلامت شاخص هر استان در شهر همدان برگزار و از این عزیزان نیز  تقدیر خواهد شد.

رنجبرزاده در ادامه از خانواده های شهدای مدافع سلامت درخواست نمود تا آثار شهیدان را به منظور نگهداری در موزه سازمان نظام پزشکی که به زودی آماده وافتتاح می شود در اختیار این سازمان قرار دهند.

** هیچ راهی بهتر از توسل به راه شهدا برای حل معضل دلسردی جامعه پزشکی نیست

دکترمحمدرئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی در دوران تحصیلات دانشگاهی و بیمارستان اظهار نمود : ایشان فردی خوشرو ،صبور و معتقد به آرمانهای انقلاب و نظام ، متواضع وهمچنین دلسوز برای بیماران بود.

وی ادامه داد: لازم است خاطرات این شهید را جمع آوری نموده و در صورت امکان برای یادآوری ایثار  وخاطرات او خیابانی را به نام ایشان نامگذاری کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه و حتی بزرگترین دغدغه ما رعایت اخلاق پزشکی در جامعه است که بسیار کمرنگ شده و آسیب وارده به جامعه از بزرگترین پیامدهای عدم پایبندی به اخلاق پزشکی و برخورد با مردم است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: هیچ راهی بهتر از توسل به راه شهدا برای حل معضل دلسردی جامعه پزشکی نیست  ونام و یاد شهدا و بزرگان جامعه  پزشکی  به حل این مشکل کمک می نماید.

رئیس زاده گفت:  مذاکراتی با وزارت  آموزش و پرورش به منظور آشنایی دانشجویان با شهدای دانش آموزی و شهدای مدافع سلامت در جهت گنجاندن مبحثی درکتابهای درسی برای این منظور صورت گرفته است .

در ادامه دکتر رضا مسائلی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که باید خاطرات و زندگانی هر شهید توسط فردی توانمند در یک کتاب جمع آوری ومنتشر شود ؛ اظهار کرد : لازم است برای هر شهید یک کتاب مشتمل بر مجموعه خاطرات او تهیه و برای مطالعه در اختیار‌ و دسترس جوانان قرار گیر تا با این الگوها و ویژگی های آنان آشنا شوند .

دکتر علی زارع جوشقانی فرزند شهید نیز ضمن تقدیر از برنامه ملاقات با خانواده های شهدای مدافع سلامت بیان کرد: تبیین الگوهایی مانند شهدای مدافع سلامت برای جوانان بسیار لازم و ضروری است لذا  برای گسترش افکار این شهدا در بین جوانانی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند نیاز به مساعدت بزرگان جامعه پزشکی داریم .

همسر شهید نیز با اشاره به این که وی از اول انقلاب خالصانه برای جامعه خود فعالیت می کرد؛ یاد آور شد: ایشان همواره به فرزندان خود توصیه می نمود که هدف شما از پیشرفت در درجه اول باید خدمت به مردم باشد و هر جا رفتید هدف و نظرات خدمت به کشور باشد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار لوح تقدیری توسط دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی به  خانواده شهید دکتر "محمد زارع جوشقانی" اهدا شد .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.