شنبه، 1 اردیبهشت 1403

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان در دیدار با خانواده مدافع سلامت مطرح کرد:

بطور قطع و یقین شاخص های ویژه ای در نگاه، نظر، عمل و اقدام شهدای مدافع سلامت وجودداشته است

بطور قطع و یقین شاخص های ویژه ای در نگاه، نظر، عمل و اقدام شهدای مدافع سلامت وجودداشته است
معاون اجتماعی و امور مجلس و مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی، باحضور در منزل مرحوم دکتر حبیب ا.. پیروی ، ضمن گرامی داشتن یاد این استاد برجسته و پرافتخار عرصه سلامت، از خانواده وی دلجویی نمودند.

در ادامه دیدار با خانواده های معظم شهدای مدافع سلامت و شهدای راه خدمت، دکتر اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس به همراه دکتر مسائلی  مدیر عامل صندوق تعاون ورفاه سازمان ، دکتر محمد حسین افتخاری دبیر هماهنگی برنامه دیدار با خانواده های معظم شهدای جامعه پزشکی ، موسوی کارشناس امور فرهنگی معاونت اجتماعی و امور مجلس، علیرضا جاوری قائم مقام و مدیر روابط عمومی سازمان  با حضور در منزل  استاد فقید و  گرانقدر وپر افتخار دکترحبیب ا.. پیروی  یاد و خاطره این پزشک متعهد عرصه  خدمت و سلامت را گرامی داشتند.

دکتر اکبر رنجبر زاده معاون اجتماعی و امور مجلس ضمن ابراز تاسف از ضایعه فقدان اساتید برجسته ای همانند مرحوم دکتر پیروی درخصوص برخی از صفات مشترک مدافعین سلامت گفت: با توجه به تاکید رئیس کل سازمان نظام پزشکی مبنی بر حضور و دلجویی از خانواده های معظم شهدای مدافع سلامت ، هرآنچه که هست بطور قطع و یقین شاخص های ویژه ای در نگاه، نظر، عمل و اقدام شهدای مدافع سلامت وجودداشته است.

رنجبر زاده افزود: مرحوم پیروی نیز برجسته شهدای خدمت بوده و به هرمیزان که بتوانیم ظرفیت ها، توانمندی ها، آثارعلمی، معنوی ، فرهنگی و اجتماعی این افراد رو برجسته و به جامعه پزشکی منعکس بنماییم خدمت بزرگی به آیندگان و افرادی که مشتاق به خدمت به جامعه هستند بوده ، تا بتوانند از این ظرفیت ها بهره برداری کنند و این فرصت عرض ارادتی به خانواده معظم ایشان می باشد و نام نیک مرحوم پیروی در تاریخ جامعه پزشکی ماندگار خواهد بود.
در ادامه دکتر رضا مسائلی مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی گفت: خداوند دکتر پیروی و سایر شهدای مدافع سلامت را رحمت کند و همسر ایشان خانم دکتر نیرو منش از اساتید مبرز و برجسته در رشته زنان و زایمان و مایه مباهات و افتخار جامعه پزشکی هستند .

مسائلی افزود: از ظرفیت های سازمان نظام پزشکی به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند اضافه شدن استاد فقید دکتر پیروی به جمع شهدای مدافع سلامت استفاده خواهیم کرد و این پیگیری جزو وظایف ما می باشد.

در ادامه دکتر افتخاری نیز  با اشاره به  اینکه پزشکان  از ابتدای شروع کرونا تلاش ها و از خودگذشتگی های زیادی در راه درمان و نجات جان بیماران نمودند گفت: مدافعین سلامت همه هستی خود را در طبق اخلاص قراردادند و سلامت مردم به ویژه در ایام بحران بیماری کرونا ، مدیون زحمات و تلاشهای شبانه روزی و دلسوزانه مدافعان و قهرمانانی هستیم که در شرایط مبارزه با این ویروس با وجود محدودیت های زیاد، از روی اخلاص و شجاعانه برای دفاع از سلامت جامعه و درمان و آسایش مردم از جان خویش مایه گذاشتند.

در ادامه دکتر نیرومنش همسر مرحوم دکتر پیروی و جراح و متخصص زنان زایمان گفت: تلاش های سازمان نظام پزشکی در شناساندن شهدای مدافع سلامت به جامعه پزشکی قابل تقدیر است.

نیرومنش خصوصیات رفتاری، دلسوزانه و  مردمی مرحوم دکتر پیروی را تشریح کرد و بیان نمود: هرگز ندیدم و نشنیدم ایشان با بیماری بر سر مسائل مالی صحبت کنند و تمام تمرکز ایشان بر درمان بود و دارایی بیمار بر کارش هیچ تاثیری نداشت و برعکس تمامی سعی خود را می‌کرد تا علاوه بر دشواری بیماری از فشار مالی بر بیمار و اطرافیانش کاسته شود و هرگز ندیدم از کسی کینه به دل داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی در کارش مشکلی وجود داشت با زبان نرم و شوخ‌طبعی ویژه خودش، آن را مطرح می‌کرد ، به نتیجه می رساند و پس از آن  ذره ای کدورت در ذهنش  باقی نمی ماند و اشتباهات افراد را در خلوت به ایشان می‌گفت و به راحتی از تقصیرهای دیگران گذشت می کرد.

همسر مرحوم دکتر پیروی درخصوص اعتقادات رفتاری ایشان توضیح داد و گفت: اهل مشورت بود ندیدم تصمیمی بگیرد که صرفا برای خودش باشد و همیشه برای خرد جمعی اولویت قائل بود و در شورای گروه مشورت می کرد و با معاونان و مدیرانش رفیق  بود و  به دیگران ایده می داد و بدون  هیچگونه چشم داشتی، در نوشتن مقالات پژوهشی به همه کمک می‌کرد و تمام تلاش خود را صرف می کرد تا مقالات افراد پخته وکامل شود، بدون اینکه در قید و بند اسم یا منافع آن باشد .

نیرومنش افزود: تصور می کنم سجایای اخلاقی فوق‌العاده ایشان محصول جلسات منظم و مستمر تفسیر قرآن بود که به رغم تمامی مشغله ها ترک نمی شد و ایشان یک عزادار حقیقی حضرت سیّدالشهدا علیه السلام بودو جلسات روضه بصورت منظم درمنزل برگزار می شد .

همسر مرحوم پیروی با اشاره به حس مسولیت پذیری خاص ایشان اتشریح کرد: هنگامی که مسئولیت درمان بیماری را بر عهده می‌گرفت تصور می‌کردید آن بیمار از بستگان درجه یک اوست و خاطرات ایشان راهنمای همه ما به عنوان معیار رفتار شایسته یک پزشک دلسوز باقی خواهد ماند و  از ایشان آموختم همانگونه که انتظار داریم، وقتی بیماران را به بیمارستان می بریم پزشک معالج گرم و صمیمی در مورد تشخیص بیماری و تجویز و روش درمانش توضیح دهد.
 
نیرومنش افزود: مرحوم دکتر پیروی در بهمن ماه سال 1398 که هنوز بیماری کرونا ناشناخته بود مبتلا شدند و در آن برهه زمانی هنوز نه دارویی برای این بیماری اختصاص داده شده بود و کیت تشخیصی نیز وجود نداشت و شرایط خیلی خاصی بر جامعه پزشکی به لحاظ سردر گمی در تشخیص و درمان این بیماری سایه افکنده بود.

وی ادامه داد: دکتر پیروی به دلیل علاقه ای که به محل کار خود داشتند در همان بیمارستان آیت ا... طالقانی بستری شدند و بدلیل وخامت حال ایشان پس از انجام سی تی اسکن مشخص گردید که بخش اعظم ریه ایشان درگیر بیماری کرونا شده و کادر درمانی مجبور به اینتوبه شدند و به بیمارستان مسیح منتقل شدند و در حالیکه خودم نیز در آی سی یو بدلیل ابتلا به کرونا بستری بودم متاسفانه در نیمه شب 19 اسفندماه 1398 آسمانی شدند.

همسر مرحوم پیروی با گلایه از مسولین درخصوص قرارندادن نام مرحوم دکتر پیروی در لیست شهدای مدافع سلامت گفت: علی رغم پیگیری های متعدد متاسفانه مسولین وزارت بهداشت اعلام کردند که می بایست در آن برهه زمانی درمواجهه مستقیم با بیماران کرونایی و در بخش ویژه کرونا بوده  در صورتیکه ایشان هفته قبل از شروع بیماری نسبت به عمل پیوند کبد بیماری اقدام نموده بودند که آن بیمار براثر پنومونی فوت می کنند و انتقال بیماری به این صورت انجام شده بود و در آن زمان هنوز بخشی به نام کرونا در بیمارستان ها تشکیل نشده بود.

نیرو منش در خصوص برخی از ویژگی های اجتماعی و ذاتی مرحوم پیروی گفت: در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مجروح شدند و فردی بود که در همه مسولیت هایش از ریاست دانشگاه تا بیمارستان و ... بصورت جهادی کار می کردند و تا همه روزه تا پاسی از شب پاسخگوی مدیران  و کارمندان بودند.
درپایان لوح تقدیری به امضای دکتر محمد رئیس زاده تقدیم خانواده مدافع سلامت دکتر حبیب ا... پیروی  شد.

مسئولیتها و دستاوردهای مرحوم دکتر حبیب ا... پیروی :
شهید دکتر پیروی در زمان هشت سال دفاع مقدس عضو تیم های اضطراری بود و علی رغم مجروح شدن در جنگ تحمیلی در عملیات های متعدد برای درمان  مجروحان به جبهه عزیمت نموده و در دهه ۹۰ هم با همان روحیه انقلابی دهه 60 کار انجام می داد و علاوه بر مسئولیت های اجرایی مسئولیت های علمی زیادی هم داشت از جمله مسئولیتهای شهید میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
 معاونت پژوهشی دانشکده
ریاست مرکز نانوتکنولوژی
ریاست بخش
 مدیریت گروه جراحی
عضویت در برد جراحی کشوری
ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مدت ۸ سال
مسئولیت فنی مجله علمی پژوهشی شورای پزشکی ایران
 کارشناس فنی جراحی عروق در دادسرای جرایم پزشکی و هیئت‌های انتظامی پزشکی
رئیس اجرایی برنامه ریزی تخصص جراحی عمومی
عضو انجمن پیوند ایران
عضو شورای تحقیقات دانشگاه
عضویت در گروه  بررسی تخصص و فوق تخصص جراحی وزارت بهداشت
عضو کمیته فنی علوم جراحی و بالینی مرکز تحقیقات پزشکی رازی
مشاور مرکز تحقیقات غدد درون‌ریز دانشگاه
رئیس مجله آموزش پزشکی مرکز توسعه آموزشی EDC به زبان انگلیسی
 مشاور فنی مرکز تحقیقات گوارش و پیوند کبد دانشگاه
مدیریت گروه جراحی دانشکده پزشکی
مدیریت گروه جراحی عمومی بیمارستان آموزشی آیت الله طالقانی
 بنیانگذار مرکز توسعه و ارتقای آموزش پزشکی
برنده جایزه بین المللی جراحی  عروق در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه کمبریج انگلستان
کسب عنوان  پژوهشگر طراز اول جهان از سوی دانشگاه کمبریج انگلستان
کارشناس  کمیسیون تخصصی جراحی قلب و عروق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران
 ازشهید پیروی  بیش از ۶۳ مقاله علمی پژوهشی و چندین کتاب بر جای مانده است از جمله ابداع روش آناستوموز الکترونیک در جراحی عروق
 نگرشی بر ترمیم و التیام زخم
 جراح و انجام جراحی و انعقاد
عوارض آناتومیک جراحیهای عمومی
 مسئولیت جزایی پزشکان
افق‌های جدید در آموزش پزشکی
جراحی جنگ
 نجات اندام‌ها، نجات زندگی
 دکتر پیروی در نیمه شب نوزدهم اسفندماه ۱۳۹۸ پس از تحمل دو هفته عوارض شدید در اثر بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. روحش شاد.

انتهای پیام/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.