شنبه، 1 اردیبهشت 1403

برگزاری نشست مشترک «چالش های حوزه سلامت » اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری نشست مشترک «چالش های حوزه سلامت » اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، نشست مشترک «چالش های حوزه سلامت » اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمد رییس زاده؛ رییس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: «گفتگو با فعالان حوزه پزشکی در بخش های دولتی و خصوصی به منظور تبادل نظر و همچنین شناخت و دستیابی به راه حل برای رفع مشکلات لازم و ضروری است.»
وی با بیان اینکه چالش های جامعه پزشکی به دو دسته داخلی و بیرونی تقسیم می شود، افزود:  «اولین چالش بیرونی هجمه های ناشی از کم اطلاعی و یا بعضا ناشی از عقده گشایی هستند که به شأن و اعتبار جامعه پزشکی آسیب می زنند؛ شاید یکی از اصلی ترین کارها که در مدت ده ماه گذشته به آن پرداخته شده، همین موضوع است. چالش دوم بیرونی، بحث های معیشتی، اقتصادی و رفاهی جامعه پزشکی است. برای این منظور در موضوع تعیین تعرفه های جدید خدمات پزشکی از مهر ماه سال گذشته تا چهارم اردیبهشت ماه سالجاری که تعرفه ها اعلام شد، شبانه روز جنگیدیم و بدون هیچ ملاحظه ای از هر مسیر قانونی که می شد، اقدام کردیم. اگر پیگیری ها نبود در خوش بینانه ترین حالت مانند بخش دولنی، تعرفه بخش خصوصی هم نوزده درصد افزایش پیدا می کرد.
دکتر رییس زاده همچنین یادآور شد: «وقتی من به نظام پزشکی آمدم، افزایش ظرفیت بین 40 تا 72 درصدی جذب دانشجوی پزشکی یعنی سالانه پنج هزار نفر برای پنج سال آینده در حال تصویب بود. که با تلاش های انجام شده، افزایش بیست درصدی تصویب شد.»
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «چالش سوم بیرونی بحث قوانین است که در این حوزه هم مشکل داریم. مثلا در قانون مبارزه با جرایم مداخلات غیرپزشکی. حداکثر جریمه تعیین شده برای این موارد، دو تا پنج میلیون تومان است که بازدارنده نیست.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.