جمعه، 31 فروردین 1403

هیچ رشته ای بدون رادیولوژی قادر به ادامه کار نیست/ نقش انکارناپذیر رادیولوژی در حوزه درمان بر کسی پوشیده نیست

هیچ رشته ای بدون رادیولوژی قادر به ادامه کار نیست/ نقش انکارناپذیر رادیولوژی در حوزه درمان بر کسی پوشیده نیست
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که علم پزشکی امروز بدون رادیولوژی قادر به حرکت نیست؛گفت: رشته رادیولوژی چشمان بینا و نافذ علم پزشکی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده در مراسم افتتاحیه سی و‌ هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به این که با بیش از 80 انجمن تخصصی دیدار و  جلسه داشتم و انجمن رادیولوژی یکی از منظم ترین و با برنامه ترین انجمن هاست؛ اظهار کرد: رادیولوژی امروز چشمان بینا و نافذ علم پزشکی در دنیا بوده و همان طور که هیچ بدنی بدون چشم بینا قادر به حرکت نیست؛ علم پزشکی امروز هم بدون رادیولوژی نمی تواند حرکت کند و هیچ رشته ای بدون رادیولوژی قادر به ادامه کار نیست .

وی افزود: رادیولوژی در حوزه درمان نقش بسیار اساسی دارد و در برخی حوزه ها نیز بی بدیل و بدون جایگزین برای درمان ها در دنیای امروز است و اهمیت این رشته بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که رادیولوژی در کشور جزو پیشرفته ترین رشته ها و همتراز با علم روز دنیا است که جای بسی خوشحالی دارد؛ ادامه داد: رادیولوژی یکی از رشته هایی است که در دوران کرونا بلاواسطه و شبانه روز در خدمت بیماران بود و حجم زیادی از سی تی اسکن ها و تصویربرداری ها که تشخیص بیماری و سیر آن را مشخص می کرد توسط همکاران این رشته انجام شد.

وی با بیان این که از سوی سازمان نظام پزشکی  قلبا و عمیقا از همکاران این رشته و خانواده های آن ها تشکر و قدردانی می کنم؛ تصریح کرد: ضمن گرامیداشت یاد اساتید و شهدای مدافع سلامت این رشته ؛ انتظاری که از کنگره ها و انجمن های علمی داریم این است تا در کنار بحث های روز و علمی دنیا که برای پیشرفت کار ضروری است به بحث های اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای نیز عنایت داشته باشند.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی و حرفه ای به رعایت این بحث ها نیازمندیم و تعهد حرفه ای را باید به خود یادآوری کرده و به دستیاران و دانشجویانمان آموزش دهیم.یکی از موارد تثبیت و ارتقای جوهره مقدس پزشکی رعایت تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی است .

وی یادآور شد: مشکلات اقتصادی و تعرفه ای توجیهی برای کوتاه آمدن از تعهد حرفه ای نیست و باید به این مهم توجه داشته باشیم  و سازمان نظام پزشکی هم با تمامِ توان پیگیر مطالبات صنفی همه همکاران است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.