جمعه، 10 فروردین 1403

ایران در حوزه کسب دانش، تربیت نیرو و دستاوردهای پزشکی همتراز دنیا است

ایران در حوزه کسب دانش، تربیت نیرو و دستاوردهای پزشکی همتراز دنیا است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: مدافع جدی ،سرسخت و صریح جامعه پزشکی در بحث افتخارات ، دستاوردها و خودکفایی مطلق در حوزه سلامت هستم.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده در سفر خود به  استان زنجان و در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی زنجان با اشاره به این که صدای رسای جامعه پزشکی و منتقد جدی و صریح زیرساخت های ارائه خدمت در حوزه سلامت هستم؛ اظهار کرد: در حوزه کسب دانش ، تربیت نیرو و دستاوردهای پزشکی همتراز دنیا بوده و به خودکفایی مطلق رسیدیم.

وی افزود: با شجاعت و صراحت عرض می کنم برای هیچ کدام از درمان ها و آموزش ها  نیاز به اعزام مریض و نیروهای خود به خارج از کشور نداریم در حالی که قبلا این گونه نبود اما پس از انقلاب اسلامی و با تلاش و همت همکاران به خودکفایی در عرصه پزشکی کشور رسیدیم و عموما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که مدافع جدی ،سرسخت و صریح جامعه پزشکی در بحث افتخارات ، دستاوردها و خودکفایی مطلق در حوزه سلامت هستم؛ ادامه داد: این امر ماحصل تلاش و همت جامعه پزشکی ،حمایت و درایت مسئولان و ارج و قرب گذاشتن رهبر معظم انقلاب و مسئولین عالیقدر کشور به جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به این که اشکالاتی در جامعه پزشکی وجود دارد اما در حال پیگیری و رفع آن ها هستیم ؛ تصریح کرد: اشکالی که در این سال ها وجود داشته بحث مونولوگ بودن مسئولین در حوزه سلامت کشور است؛ یعنی مسئولان متناسب با وظیفه خود، نیازمندی ها و اقتضائات جامعه مطالبی را مطرح می کنند که درست است اما از این طرف جامعه پزشکی هم می تواند شرح بلندی از مطالبات خود را بیان کند که کمتر گفته شده است.

وی اضافه کرد: مطابق قانون بیمه ها باید به تعهدات خود عمل نموه و قیمت واقعی خدمات را محاسبه و تعرفه ها را قبل از برنامه بودجه و پایان سال اعلام کنند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی دهد و حتی نظر جامعه پزشکی در مورد تعرفه ها اخذ نمی شود.همچنین در بحث هدفمندی یارانه ها بیمه ها باید تعهدات خود را افزایش داده و بخش خصوصی را نیز پوشش دهند .

رئیس زاده با اشاره به هجمه های رسانه ای و تخریب هایی که علیه جامعه پزشکی انجام می شود؛ گفت: متاسفانه آمارهای نادرست و هجمه های ناجوانمردانه ای علیه جامعه پزشکی توسط برخی رسانه ها انجام می شود که سبب آزردگی خاطر همکاران شده است.

*** تخلفات افراد غیر مجاز در حوزه سلامت 30 برابر قصور جامعه پزشکی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مداخله گران غیرمجاز درعرصه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: قانون در این زمینه دچار ضعف هایی است که باید اصلاح شود.تخلفات و مداخلات افراد غیرمجاز درحوزه پزشکی که به سلامت افراد صدمه وارد می کنند 30 برابر قصورهای جامعه پزشکی است در حالی که دادسراهای انتظامی سازمان های نظام پزشکی به شدت برخورد می کنند اما در مورد تخلفات افراد غیرپزشک برخوردی انجام نمی شود و حداکثر جریمه ای که قانون در این زمینه برای آن ها در نظر گرفته بین 5 تا 10 میلیون تومان است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در بحث زیرساخت های بیمه ای، مباحث درمانی و بهداشتی، اقتصاد سلامت و ... اشکالات جدی وجود داشته و منتقد آن هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه همه ایرادات را بر روی جامعه پزشکی سرشکن می کنند که آثار بدی خواهد داشت در حالی که باید همه این موارد تفکیک شود و به دنبال تعارض منافع در سازمان های کلان باشند که منابع را درست هزینه نمی کنند نه در بین جامعه پزشکی .

وی اذعان کرد : همه نواقص و ضررهایی که به مردم وارد می شود ،به جامعه پزشکی سرشکن کرده و همکاران را آزرده خاطر می کنند و دیگر انگیزه و رغبتی برای افراد باقی نمانده است که بخواهند وارد دوره های تخصصی شوند.

رئیس زاده افزود: با ادامه این روند اعتماد واعتقاد مردم به توانمندی جامعه پزشکی دچار خدشه می شود و با این افزایش ظرفیت غیرکارشناسی و آموزش بی کیفیت در آینده نزدیک افراد برای امور درمانی خود به خارج از  کشور مراجعه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عنصری که در این برهه زمانی به آن نیاز داریم داریم تلاش،پیگیری، خدمت خالصانه و بی منت است زیرا با تلاش و پیگیری می توان کارها را انجام داد .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.