جمعه، 10 فروردین 1403

بررسی وضعیت معیشتی پزشکان جوان اصفهان

بررسی وضعیت معیشتی پزشکان جوان اصفهان
کمپین پزشکان جوان اصفهان پس از طراحی پرسشنامه تلاش کرد ان را در اختیار پزشکان جوان استان قرار دهد.

کمپین پزشکان جوان اصفهان پس از طراحی پرسشنامه به آدرس اینترنتی، تلاش کردآن را دراختیار پزشکان جوان استان قرار دهد. سپس با اصل امانت داری و صداقت، کلیه داده ها را در قالب نمودارها و آنالیزهای مختلف در این فایل منتشر نمودیم.

در نگاه اول که به نمودارها و انالیزها می نگریم، متاسفانه با کوهی از ناامیدی و نارضایتی و در نگاه اول که به نمودارها و انالیزها می نگریم، متاسفانه با کوهی از ناامیدی و نارضایتی و تبعیض طبقاتی این قشر نخبه کشور مواجه میشویم. قشر جوانی که یقینا آینده سلامت مردم کشور به دوش آنهاست و همین امر اهمیت بررسی سریع و فوری سیاستگذاران در دولت و مجلس را می طلبد؛ مگر انکه وضعیت شاخص پزشکی، بهداشت، سلامت و درمان مردم شریف ایران در نیمه دوم انقلاب برای دلسوزان کشور اهمیتی نداشته باشد!

در اینجا لازم میدانیم تا مسئولین محترم در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را به فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه با نخبگان مورخ 1400/8/26ارجاع دهیم:

" حضرت آیت الله خامنه ای نخبگی را موهبت و نعمتی الهی خواندند و افزودند: استعداد و ظرفیت ذهنی تنها شروط تحقق نخبگی نیست بلکه باید با شکرگزاری و قدرشناسی این نعمت، و با کار و تلاش و همت و مجاهدت، استعداد و ظرفیت را به نخبگی تبدیل کردرهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته قدرشناسی و شکر عملی نعمت نخبگی جوان، وظیفه پدر و مادر، معلم و استاد و دستگاههای حاکمیتی نیز هست.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اما مهاجرفرستی و اینکه عناصری در بعضی دانشگاه ها، جوان نخبه را از آینده مأیوس، و او را به ترک میهن تشویق می کنند، صریحاً خیانت به کشور و دشمنی با آن است و دوستی با آن جوان هم نیست.
ایشان در ادامه با تأکید بر مسئله مانع زدایی از تولید، مهمترین موانع تولید در کشور را موانع فرهنگی همچون «ناامیدی، احساس بیآینده بودن، بی همتی، بیحوصلگی، راحت طلبی، سرگرمی های مضر، احساس ناتوانی و خطرپذیر نبودن» برشمردند."
حال که در چندین سال اخیر مشکلات اقتصادی دوچندان و تورم چندین برابر شده است، متاسفانه حقوق پزشکان به حدی نادیده گرفته شده که اکثرآنها در سنین30الی 40سالگی نه تنها مشکل ازدواج، مسکن و ... دارند بلکه زیر خط فقر میباشند! این مشکل و سومدیریت وقتی نمایان ترمی شود که میانگین درآمد پزشکان را در کشورهای مختلف جهان بررسی و با ایران مقایسه نماییم. (صفحه 10و11).

لذا با عنایت به نتایج این مطالعه و همچنین فرمایشات رهبر گرانقدر انقلاب، تبعات نادیده گرفتن مسائل و معیشت پزشکان جوان را به مسئولین سیاستگذار در حوزه بهداشت و درمان، اعم از مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه متبوع و سازمان نظام پزشکی؛ هشدار می دهیم. یقینا هر گونه تعلل در حل این معضل، مصداق بارز فرمایش رهبر معظم انقلاب در تعریف خیانت به نخبگان و اینده سلامت مردم می باشد.

لذا با عنایت به نتایج این مطالعه و همچنین فرمایشات رهبر گرانقدر انقلاب، تبعات نادیده گرفتن مسائل و معیشت پزشکان جوان را به مسئولین سیاستگذار در حوزه بهداشت و درمان، اعم از مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه متبوع و سازمان نظام پزشکی؛ هشدار می دهیم. یقینا هرگونه تعلل در حل این معضل، مصداق بارز فرمایش رهبر معظم انقلاب در تعریف خیانت به نخبگان و اینده سلامت مردم می باشد.نالیزهای مختلف در این فایل منتشر نمودیم.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.