جمعه، 31 فروردین 1403

توجه به سیاست های کلی نظام سلامت حجم عمده ای از مشکلات را مرتفع می کند

توجه به سیاست های کلی نظام سلامت حجم عمده ای از مشکلات را مرتفع می کند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با انتقاد از مباحثی که در خصوص تعارض منافع و انحصارطلبی جامعه پزشکی گفت: عده ای با زیرسوال بردن جامعه پزشکی و مطرح نمودن بحث تعارض منافع خود را متولی نظام سلامت می دانند؛ در حالی که باید به سیاست های کلی نظام سلامت به عنوان اسناد بالادستی توجه داشته باشیم و براساس آن راهکارهای لازم اندیشیده شود که این امر می تواند حجم عمده ای از مشکلات حوزه سلامت را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی؛ اولین نشست بررسی موانع و راهکارهای اجرای سیاست های کلی سلامت با حضور صاحبنظران حوزه سلامت کشور صبح امروز در سالن کنفرانس مرکز همایش های قلب تهران آغاز به کار کرد. در ابتدا دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که طی یکسال اخیر مسئولین و ارگان های مختلف از زوایای متفاوتی به مباحث حوزه سلامت پرداخته اند؛ اظهار کرد: عده ای مدعی و طلبکار و عده ای هم خود را متولی حوزه سلامت می دانند که این موضوع محل انتقاد ما بوده و با توجه به این که برخی حوزه سلامت را ناکارآمد می دانند در یک جمع بندی به این اتفاق نظر رسیدیم که با رجوع به سیاست های کلی مقام معظم رهبری که درسال 93 به عنوان سیاست های حوزه سلامت ابلاغ شد؛ موانع و راهکارهای اجرای این سیاست های کلی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی افزود: اگر افراد یا حوزه ها در اجرای سیاست های کلی کم کاری نموده یا آن ها را اجرایی نکرده اند باید پاسخگو باشند و مورد بازخواست قرارگیرند و این امر عادلانه است.

وی با گلایه از این که عده ای با زیرسوال بردن جامعه پزشکی و مطرح نمودن بحث تعارض منافع خود را متولی نظام سلامت می دانند؛ خاطرنشان کرد: باید به سیاست های کلی نظام سلامت به عنوان اسناد بالادستی توجه داشته باشیم و براساس آن راهکارهای لازم اندیشیده شود که این امر می تواند حجم عمده ای از مشکلات حوزه سلامت را مرتفع کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در سیاست های کلی نظام سلامت به مباحث اقتصاد سلامت؛ آموزش؛ ظرفیت های مورد نیاز؛ مباحث دارویی و ... توجه شده است؛ اذعان کرد: باید بدون متهم کردن افراد و ارگان ها به تعارض منافع ؛ انحصار طلبی و مسائلی از این قبیل راهکارهای منطقی جهت حل مشکلات و این که چرا تاکنون بسیاری از مفاد سیاست های کلی نظام سلامت اجرایی نشده است؛ ارائه شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.