جمعه، 10 فروردین 1403

به مناسبت زادروز بوعلی سینا و روز پزشک برگزار می شود:

نخستین جشنواره ملی جامعه پزشکی (حکیم هزاره ها ) با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت

نخستین جشنواره ملی جامعه پزشکی (حکیم هزاره ها ) با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت
معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و همزمان با زادروز بوعلی سینا و بزرگداشت روز پزشک ، جشنواره ملی شهدای مدافع سلامت را شهریورماه جاری در همدان برگزار می کند.

دکتر اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با  اعلام این خبر گفت: اول شهریورماه هم زمان با روز بزرگداشت و تولد ابوعلی سینا پزشک، فیلسوف و حکیم ایرانی، روز پزشک نامیده شده است. از آنجا که ابن سینا را پدر علم پزشکی می‌دانند به همین علت در ایران روز تولد وی را برابر با روز پزشک نامگذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به این که آرامگاه "پدر علم پزشکی" در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده‌است؛ افزود: با توجه به رشادت های جامعه پزشکی در دوران پاندمی کووید 19 و این که هدف از نامگذاری روز پزشک، قدردانی و تجلیل از زحمات پزشکان در عرصه خدمت رسانی به مردم و همچنین بزرگداشت خدمات ابن سینا در راستای پیشرفت علم پزشکی است ؛ بر آن شدیم  تا یک جشنواره ملی با محورهای مختلف علمی ، هنری، ورزشی ، سلامت و ... در شهر همدان برای جامعه پزشکی ایران برگزار نمائیم.

وی ادامه داد: فراخوان نخستین جشنواره ملی علمی، فرهنگی ، ورزشی سازمان نظام پزشکی تحت عنوان حکیم هزاره ها با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت شهریورماه جاری در شهر همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می شود که از افتخارات و نوآوری های جامعه پزشکی ایران در این جشنواره رونمایی خواهد شد.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی از سراسر کشور می توانند در بخش های مختلف این جشنواره ملی شرکت نموده و آثار خود را تا 20 مرداد ماه جاری به دبیرخانه این همایش ملی ارسال نمایند.

وی یاد آور شد: علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09122996090 تماس حاصل نمایند.همچنین می توانید آثار خود را به واتساپ شماره ۰۹۱۲۲۹۹۶۰۹۰ و ایمیل IbnSina@irimc.org ارسال نمایند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.