جمعه، 10 فروردین 1403

نظام پزشکی زنجان نظارت جدی نسبت به تبلیغات حوزه سلامت دارد

نظام پزشکی زنجان نظارت جدی نسبت به تبلیغات حوزه سلامت دارد
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بحث نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت بر عهده سازمان نظام پزشکی است، گفت: ناظران علوم پزشکی نیز این مسائل را رصد می‌کنند و به این سازمان گزارش می‌دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، محمد محرمی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی استانداردهای تبلیغات، تابلو و مجموعه فرایند های فنی نظارت استان، افزود: این دوره آموزشی به همت سازمان نظام پزشکی استان و با حضور شرکت کنندگان در حوزه تبلیغات حرفه پزشکی که عمدتا زیر نظر سازمان نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی است، برگزار شد.

وی  با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی اضافه کرد: قواعد، ضوابط نظارتی و انضباطی این حوزه در حرفه پزشکی به صورت عموم نشر و رسانه ای شود به این دلیل که جهت ساماندهی، موارد درست و نادرست، تشخیص داده شده و در این راستا  تبلیغات درست و صحیح و تبلیغات غیر قانونی نیز شناسایی شود.

 این مسوول با بیان اینکه در چند ماه  گذشته به ویژه  در دوره هشتم هیات مدریت سازمان نظام پزشکی ورود خوبی در بحث تبلیغات رسانه ای داشته ایم، ادامه داد: در این راستا رصد نحوه اطلاع رسانی ها به ویژه تبلیغاتی محیطی در حوزه سلامت به دقت انجام شده است.

وی، با اشاره به اینکه تا حدودی توانسته ایم در  حوزه تبلیغات سلامت فضای مجازی نیز ورود کنیم، اظهار کرد: فضای مجازی و فضای رسانه ای غیر فیزیکی کار بسیار زیادی برای انجام دادن دارد و باید بررسی ها و رایزنی هایی با پلیس فتا، اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی و صدا و سیما  انجام  گیرد که در حال انجام است.

محرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته تا حدود ۹۵ درصد توانسته ایم، تبلیغات فیزیکی حرفه پزشکی را در استان در اختیار داشته و در واقع کنترل کنیم.

وی گفت: در این دوره آموزشی یک روزه از صنوف مختلف، اداره صمت، کارشناسان نظارت بر درمان، اعضای کمیته تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد، پلیس فتا و سازمان زیباسازی شهرداری و غیره مشارکت داشتند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.