پنجشنبه، 30 فروردین 1403

پزشکان طرحی با دریافت های کم در مراکز غیراستاندارد مشغول خدمت رسانی هستند

پزشکان طرحی با دریافت های کم در مراکز غیراستاندارد مشغول خدمت رسانی هستند
رئیس نظام پزشکی خرم آباد با اشاره به این که پزشکان متخصص طرحی و ضریب کا نشاط و جوانی خود را در مناطق محروم صرف خدمت رسانی به مردم می کنند؛ گفت: همکاران متخصص طرحی و ضریب کا با دریافت های کم در مراکز غیراستاندارد مشغول فعالیت بوده و حمایتی از آنان صورت نمی گیرد.

دکتر علاءالدین شیخی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که مشکلات پزشکان متخصص طرحی و ضریب کا از زمانی آغاز می‌شود که دوره رزیدنتی را شروع کرده و با شیفت های شلوغ و استرس زا و حقوق کم مشغول آموزش می‌شوند؛ اظهار کرد: این همکاران با امضای تعهد محضری چندین ساله به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا با  دریافت های کم  در مراکز غیر استاندارد مشغول به فعالیت شده و نشاط و جوانی خود را در مناطق محروم  صرف خدمت رسانی به مردم می کنند.

وی با بیان این که پزشکان متخصص طرحی وضریب کا هیچ انگیزه ای برای خدمت در مناطق محروم نداشته و برای  پایان طرح خود لحظه شماری  می کنند؛ افزود: مشکل نظام سلامت کمبود پزشک نیست که با افزایش ظرفیت حل شود بلکه معضل اصلی عدم حمایت از پزشکان متخصص  در مناطق محروم و نبود مشوق ها برای ماندگاری همکاران در این مناطق است که زمینه مهاجرت این عزیزان به کلان شهرها و حتی کشورهای همسایه را فراهم می کند.

رئیس نظام پزشکی خرم آباد با اشاره به شیفت های کاری شلوغ و استرس زا و عدم پرداخت به موقع حقوق به پزشکان متخصص طرحی بیان کرد: کارانه این همکاران بر اساس سامانه قاصدک با درصد بالایی از کسری کارکرد روبرو بوده و سقف پلکان سامانه قاصدک نیز از سال 1395 بروز رسانی نشده است.

شیخی به عدم تأمین اسکان و امکانات رفاهی مناسب و در شأن پزشکان متخصص طرحی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب مالی و عدم پرداخت به موقع کارانه پزشکان که ناشی از عملکرد نامطلوب سازمان‌های بیمه بوده و برخی اوقات این تاخیر بیش از یکسال است و همچنین عدم اجازه فعالیت در بخش خصوصی برای جبران ضررهای اقتصادی موجب بی انگیزگی پزشکان متخصص طرحی در ارائه فعالیت و خدمات در بخش دولتی می شود.

وی تصریح کرد: شرایط نامناسب مالی و نبود تجهیزات بیمارستانی منجر به ترک محل خدمت بعد از پایان طرح این همکاران خواهد شد ؛ همچنین وجود مقررات و ضوابط دست و پاگیر در پرداخت مبالغ مربوط به مقیمی و ماندگاری و آنکالی سبب شده انگیزه ای برای فعالیت پزشکان در مناطق محروم و دورافتاده وجود نداشته باشد.

رئیس نظام پزشکی خرم آباد خاطرنشان کرد: باید انگیزه و مشوق های لازم برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم فراهم شود و تا زمانی که مشکلات زیرساختی برای فعالیت در این مناطق مرتفع نشود با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی رشته پزشکی مشکلی حل نخواهد شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.