جمعه، 10 فروردین 1403

در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی با معاون اول دستگاه قضا مطرح شد

قول مساعد قوه قضائیه برای پیگیری پنج درخواست سازمان نظام پزشکی/جایگزینی حبس برای قصور پزشکی منجر به فوت

قول مساعد قوه قضائیه برای پیگیری پنج درخواست سازمان نظام پزشکی/جایگزینی حبس برای قصور پزشکی منجر به فوت

رئیس سازمان نظام پزشکی در دیدار با معاون اول قوه قضاییه با پیگیری پنج درخواست مهم سازمان نظام پزشکی، نسبت به اعمال مجازات جایگزین حبس در موارد قصور پزشکی منجر به فوت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس زاده در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه به تشریح مشکلات و درخواست های اعضای سازمان نظام پزشکی کشور پرداخت.

براین اساس در این دیدار درخواست اعمال مجازات جایگزین حبس در موارد قصور پزشکی منجر به فوت مطرح شد. همچنین حذف سقف زمانی بیمه مسولیت حرفه ای از سوی شرکت های بیمه یا تعیین سقف زمان شکایت از ارائه دهنده خدمت نیز پیگیری شد.

در دیدار دکتر رئیس زاده و معاونین سازمان نظام پزشکی با معاون اول قوه قضاییه، موارد دیگری از جمله پیگیری درخواست تشدید قانون مجازات مداخلات غیرمجاز در امر طبابت و همچنین درخواست تکرار بند خ ماده ۷۴ در قانون برنامه هفتم دال بر قبول بیمه مسولیت حرفه ای به عنوان قرار تامین وثیقه مطرح و پیگیری شد.

همچنین در این نشست، عدم ارجاع رسیدگی و تحقیق پرونده های پزشکی به کلانتری ها و بررسی مستقیم از سوی قضات نیز مطرح و درخواست شد.

در این دیدار حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه با تقدیر از خدمات جامعه پزشکی بر پیگیری موارد تا حصول نتیجه منطقی و مطلوب تاکید کرد.

مجید نوروزی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.