جمعه، 7 اردیبهشت 1403

نشست صمیمانه معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با هیات مدیره نظام پزشکی آبادان و خرمشهر:

تضعیف جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی موجب آسیب دیدگی مردم خواهد شد .

تضعیف جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی موجب آسیب دیدگی مردم خواهد شد .
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص جایگاه باارزش آبادان و خرمشهر با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس گفت: منطقه آبادان و خرمشهر سند افتخار کسانی است که از این مرزو بوم دفاع کردند و شهید شدند و سنگربانان جامعه پزشکی که رهرو آن شهدا هستند و هدف ما از این اردوی جهادی و حضور در منطقه تجدید میثاقی با آرمانهای شهداست .

دکتر اکبر رنجبرزاده در خصوص جایگاه باارزش آبادان و خرمشهر با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس گفت: منطقه آبادان و خرمشهر سند افتخار کسانی است که از این مرزو بوم دفاع کردند و شهید شدند و سنگربانان جامعه پزشکی که رهرو آن شهدا هستند و هدف ما از این اردوی جهادی و حضور در منطقه تجدید میثاقی با آرمانهای شهداست . این دوروزه زحمات زیادی را نظام پزشکی آبادان و خرمشهر متحمل گردیدند و با یاری دادن گروه جهادی مجمع داوطلبان درمانگر سازمان نظام پزشکی موجب شد تا خدمات تخصصی ویزیت پزشکی به مردم شریف و محروم منطقه ارایه گردد.

معاون اجتماعی و امور مجلس افزود: رییس کل و مجموعه سازمان نظام پزشکی در تلاش هستند تا با حضور در جلسات مکرر و رایزتی ها در مقابل آسیب ها و هجمه ها برعلیه سازمان نظام پزشکی ایستادگی کنیم و چه قبل از کرونا و چه در زمان کرونا جامعه پزشکی به خوبی در کنار اقشار دیگر جامعه ، عزت و افتخار آفریدند و شهدای مدافع سلامت را تقدیم سلامت  مردم کردند.

دکتر رنجبرزاده تصریح کرد: همانطور که  همه مطلع هستند یکی از افتخارارت بزرگ انقلاب توسعه علم و جایگاه پزشکی است که قبل از انقلاب اسلامی پزشکان سطح پایین کشورهای خارجی در ایران مشغول به کار بودند و هم اکنون در قله های رفیع جایگاه سلامت در منطقه هستیم و خیلی ها در تلاش هستند تا این جایگاه را تضعیف کنند و خوشبختانه سازمان نظام پزشکی با تکیه بر قانون توانسته در مقابل این هجمه ها ایستادگی نماید چون تضعیف جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی موجب آسیب دیدگی مردم خواهد شد .

معاون اجتماعی و امور مجلس در خصوص افزایش منابع پایدار سازمان نظام پزشکی گفت: باید منابع جدیدی در خارج از مقوله دریافت حق عضویت جهت سازمان نظام پزشکی ایجاد شودو بطور مثال با محوریت سازمان نظام پزشکی جامعه داروسازان در زمینه تحویل مکانیزه دارو به بیماران اقدام نمایند .

وی ادامه داد: باید به نقطه ای برسیم که در بحث بیمه اشخاص یا خودرو سازمان نظام پزشکی قوی شده و بطور مثال با تاسیس شرکت و دغدغه های به حق عزیزان که نیاز به خرید تجهیزات پزشکی دارند از طریق سازمان نظام پزشکی بدون واسط وارد گرددو بتوان بدون عوارض گمرکی اقدام به واردات تجهیزات و لوازم مصرفی همانند تجهیزات دندانپزشکی نمود و در طی ۱۰ سال آینده درمان دیجیتال در سراسر دنیا فراگیر می شود و باید به آن سمت حرکت کنیم.

دکتر رنجبرزاده افزود: قراردادی که قبلا انجام منعقد می گردید براساس توافق طرفین انجام می شد اما هم اکنون بصورت قانون درآمده است و همه درمقابل قانون باید تمکین کنند اما در جزییات در حال رایزنی جهت اصلاح مسیر تعیین شده در حال انجام است تا آسیبی به جامعه پزشکی وارد نگردد.

معاون اجتماعی و امور مجلس با انتقاد از عدم همخوانی بیمه ها و ضرایب خدمتی جامعه پزشکی گفت: با چه منطقی بیمه ها میخواهند ضریب خدمتی جامعه پزشکی در بخش خصوصی را براساس ضرایب دولتی محاسبه می کنند؟ بحث نسخ الکترونیکی مورد توافق  قانون و مجلس شورای اسلامی است و ایجاد سقف برای تعداد نسخ الکترونیکی غیر واقع است و باید اصلاح شود.

وی در خصوص دغده های فارغ التحصیلان رشته داروسازی افزود: باید اجماعی وجود داشته باشد تا مالکیت داروخانه ها موروثی نباشد.

وی در خصوص توریسم درمانی گفت: برای جذب بیمارهای خارج از کشور باید سازمان دهی شده و با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه انجام شود تا بیمارانی که بصورت توریسم درمانی وارد کشور میشوند ضمن تکریم این عزیزان از سرگردانی و یا افتادن دردام افراد سوء جو جلوگیری شود

دکتر رنجبرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند توزیع ناعادلانه است گفت: در حقیقت باید مجلس جهت حضور پزشکان در مناطق محروم قرار چاره اندیشی نماید.

وی در پایان با تصریح عدم بازدارندگی قانون در خصوص مداخلات پزشکی افراد غیر پزشک گفت: مداخلات پزشکی توسط افراد غیر پزشک بسیار زیاد شده است و قانون فعلی بازدارنده نیست و از مجلس خواسته ایم تا جرایم سنگین تری از قبیل حبس تعلق گیرد و در هفته آبنده از این‌موضوع در کمیسیون قضایی مجلس از حقوق مردم در مقابل پزشک نماها دفاع خواهیم کرد.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.