پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سردار مومنی:

سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت از مراکز ترک اعتیاد است

سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت از مراکز ترک اعتیاد است
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که تصمیم های خلق الساعه را برنمی تابیم؛ گفت: سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت از مراکز ترک اعتیاد بوده و به هیچ عنوان خواستار تعطیلی این مراکز نیستیم.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی در دیدار دکتر علی سالاریان معاون فنی و نظارت، دکتر اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس و دکتر علیرضا مدرکیان عضو شورای عالی نظام پزشکی با سردار اسکندر مومنی دبیرکل ، دکتر محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ، دکتر رضا جهانگیری فر مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی و دکتر دولت خلیلوند معاون پارلمانی ستاد کل مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت حمایت از مراکز درمان سوءمصرف موادمخدر (MMT ) تاکید شد.


درابتدا نمایندگان سازمان نظام پزشکی گزارشی از نحوه خدمت رسانی بیش از 8 هزار مرکز درمان اعتیاد در کشور ارائه نمودند که چگونه این مراکز منجر به افزایش بهره وری نیروی انسانی، کاهش معضلات اجتماعی مانند طلاق ، سرقت ، بیماری های عفونی و ...شده اند اما اخیرا با تصمیمات و سیاست های شتابزده در خصوص نحوه عرضه داروهای درمان اعتیاد مواجه هستند.


سردار مومنی پس از استماع گزارشات و صحبت های نمایندگان سازمان نظام پزشکی ضمن تاکید بر این مهم که وجود 8 هزار مرکز درمان اعتیاد از دستاوردها و افتخارات مهم نظام جمهوری اسلامی است؛ اظهار کرد: سیاست رسمی این ستاد حمایت از مراکز ترک اعتیاد بوده و به هیچ عنوان خواستار تعطیلی مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر (MMT )  نیستیم.


وی با بیان این که ستاد مبارزه با مواد مخدر وارد کارهای اجرایی نمی شود؛ ادامه داد: سیاست ستاد درخصوص مراکز ترک اعتیاد تغییری ننموده و بر حمایت کامل و همه جانبه از این مراکز و درمانگران اعتیاد تاکید داریم.


 وی تصریح کرد: باید از تصمیمات شتابزده، یک جانبه و خلق الساعه خودداری کرد و هرگونه تصمیم در این خصوص منوط به تصویب در کمیته کشوری درمان و حمایت های اجتماعی  و طرح مجدد در جلسه ستاد  است. 
  
سردار مومنی اضافه کرد: قطعا در این مسیر باید از نظرات تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط با درمان وپیشگیری از اعتیاد مانند وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی جهت اتخاذ تصمیم استفاده نمود.

 
گفتنی است دکتر جمالو معاون کاهش تقاضاوتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن استقبال از همکاری همیشگی سازمان نظام پزشکی با این ستاد بر تشکیل کارگروههایی جهت مشاوره و تبادل نظر با سایر نهادهای مرتبط با درمان اعتیاد تاکید کرد. 

 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.