پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سردرگمی بیماران و مراکز درمانی حاصل دیرکرد اعلام تعرفه ها

سردرگمی بیماران و مراکز درمانی حاصل دیرکرد اعلام تعرفه ها
رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر این که طبق اسناد بالادستی تعرفه های پزشکی باید قبل از آغاز سال جدید اعلام شود؛ گفت: تاخیردر اعلام تعرفه ها موجب سردرگمی بیماران ، مراکز درمانی و جامعه پزشکی در تعامل مالی با جامعه است.

دکتر سید موید علویان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی با کار کارشناسی بهای تمام شده خدمات را محاسبه و تعرفه پیشنهادی خود را به شورای عالی بیمه ارائه داد؛ اظهارکرد: علی رغم گذشت یک ماه از سال جدید هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال 1401 بلاتکلیف باقی مانده است‌.

وی افزود: برخی مسئولان تازه‌کار، فشار بی‌حد و حصری را برای عدم افزایش تعرفه‌های پزشکی به جامعه پزشکی وارد آورده‌اند و با بهانه قرار دادن شرایط اقتصادی کشور و این ادعا که افزایش تعرفه‌های پزشکی باعث گسترش فقر در کشور خواهد شد، در تلاشند تصویب تعرفه‌های ۱۴۰۱ بدون درنظرگرفتن گرفتن قیمت تمام شده خدمات پزشکی،  افزایش هزینه‌ها و تورم کمر‌شکن فعلی کشور صورت گیرد.

وی با گلایه از این که چرا بهای ارزانی خدمات باید از جیب پزشکان پرداخت شود؛ ادامه داد: بیمه ها باید بهره وری خود را افزایش دهند تا مردم خدمات بهداشتی و درمانی را ارزان دریافت کنند و نباید این ارزانی از جیب جامعه پزشکی محقق شود.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان این که تورم ۵۰ درصدی بر کشور حاکم است ، تصریح کرد: در چنین شرایطی و با تعرفه‌های فعلی ارائه خدمات باکیفیت نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان پذیر نیست. همچنین تاخیردر اعلام تعرفه ها موجب سردرگمی بیماران ، مراکز درمانی و جامعه پزشکی در تعامل مالی با جامعه است.

علویان اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی معتقد است حل مشکل تعرفه‌ها تنها با اصلاح همه‌جانبه نظام سلامت بر مبنای اسناد بالادستی آن هم به طور جدی امکان‌پذیر است. اسناد بالادستی متولیان را ملزم به اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع ، پایبندی به گایدلاین‌ها ،کنترل مصارف ،توجه به بیماری‌های صعب‌العلاج ،حمایت بیشتر از فقرا و پرداخت سهم بیشتری از هزینه‌ها توسط بیمه‌هاو ... نموده است.

وی خاطرنشان کرد : پایین نگه داشتن تعرفه ها و افزایش ظرفیت پزشکی راهکار برون رفت از مشکلات نبوده بلکه به افت کیفیت آموزش پزشکی نیز منجر می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.