شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دیرکرد اعلام تعرفه ها، جامعه پزشکی را متهم به زیاده خواهی می کند

دیرکرد اعلام تعرفه ها، جامعه پزشکی را متهم به زیاده خواهی می کند
معاون آموزش وپژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که با شروع سال جدید آحاد مردم ذهنیت پذیرش تغییر قیمتِ انواع کالا و خدمات را دارند؛ اظهار کرد: اگر مطب ها و مراکز درمانی به منظور جبران هزینه های خود در سال جدید خودسرانه اقدام به افزایش تعرفه نمایند، انطباق آن با تعرفه اعلامی از سوی دولت به علت دیرکرد زمانی جامعه پزشکی را متهم به زیاده خواهی می کند.

دکتر بابک شکارچی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی باید در ابتدای سال جدید و همزمان با افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات به منظور اجرایی شدن اعلام شود؛ گفت: دیرکرد اعلام تعرفه ها  نوعی بلاتکلیفی و هرج و مرج را در هزینه های درمانی به دنبال داشته و جامعه پزشکی و مردم را دچار سردرگمی می کند.

وی افزود: هر نوع تغییر در تعرفه های خدمات پزشکی باید در ابتدای سال اعلام شود تا بسیاری از مراکز درمانی و مطب ها برای جبران مازاد هزینه‌های سال جدید، خودسرانه اقدام به افزایش نرخ تعرفه نکنند زیرا انطباق آن با تعرفه اعلامی از سوی دولت به علت دیرکرد زمانی جامعه پزشکی را متهم به زیاده خواهی می کند.

وی ادامه داد: با شروع سال جدید مطابق با تورم شاهد افزایش قیمت حامل های انرژی ، اجاره بها، تجهیزات و ملزومات پزشکی و ... هستیم ، بنابراین اگر تعرفه های پزشکی به موقع اعلام نشود شاهد نوعی بلاتکلیفی و هر ج و مرج در هزینه های درمانی خواهیم بود .

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی رئیس کل سازمان به منظور اعلام هرچه سریع تر تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی گفت: سازمان نظام پزشکی هر سال با کار کارشناسی اقدام به استخراج قیمت تمام شده خدمات نموده و عدد پیشنهادی تعرفه را  به شورای عالی بیمه ارائه می کند ، اما نظر کارشناسی این سازمان در تعیین تعرفه های پزشکی لحاظ نشده و همان تعرفه دستوری نیز با دیرکرد قابل توجهی برای اجرایی شدن به جامعه پزشکی اعلام می شود.

شکارچی راهکار برون رفت از این معضل را بازگرداندن اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی دانست و خاطرنشان کرد:عدم توجه به تعرفه‌های جامعه پزشکی و دیرکرد اعلام آن از سوی متولیان امر موجب تعطیلی و ورشکستگی مراکز درمانی و مطب‌ها و به تبع آن افزایش درخواست مهاجرت جامعه پزشکی خواهد شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.