جمعه، 31 فروردین 1403

لزوم تثبیت آزمون دستیاری بر اساس قانون / تاخیر در اعلام تعرفه ها به نفع جامعه پزشکی و مردم نیست

لزوم تثبیت آزمون دستیاری بر اساس قانون / تاخیر در اعلام تعرفه ها به نفع جامعه پزشکی و مردم نیست
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار خود با وزیر بهداشت ضمن اشاره به اهمیت آزمون رزیدنتی و تاکید بر تثبیت زمان امتحان مطابق با قانون به تأخیر در اعلام تعرفه‌های خدمات تشخیصی ودرمانی اشاره کرد و گفت:  تاخیر در اعلام تعرفه ها و عدم اعلام تعرفه واقعی از سوی بیمه‌ها بر مبنای بهای تمام شده خدمات به نفع جامعه پزشکی و مردم نیست.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار خود با دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به  اهمیت آزمون رزیدنتی و مشکلات آن بر تثبیت زمان امتحان مطابق با قانون تاکید نمود و بیان کرد: تأخیر در اعلام تعرفه‌ها و عدم اعلام تعرفه واقعی از سوی بیمه‌ها بر مبنای بهای تمام شده خدمات، از جمله معضلاتی است که جامعه پزشکی با آن دست به گریبان است و با توجه به هجمه‌هایی که بر جامعه پزشکی وارد می‌شود، همکارانمان همچنان مشغول خدمت رسانی به مردم در شرایط کرونایی بوده و شایسته نیست این همه هجمه به این جامعه وارد شود.

وی گفت: تاخیر در اعلام تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی به نفع مردم و جامعه پزشکی نبوده و ضروری است هر چه سریعتر نسبت به تعیین و اعلام تعرفه های واقعی اقدام شود.

وی همچنین به تعارضات بین رشته‌ای اشاره کرد و افزود: تنها راه برطرف نمودن این معضلات کمیسیون تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای بر اساس ماده واحده مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی است که جلسات این کمیته در دوره‌ای متوقف شده و لازم است که دوباره جلسات این کمیته برگزار شود.

رئیس زاده یادآور شد: هماهنگی و تعامل مشترک بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و تشکیل جلسات به فاصله زمانی ۳ ماه کمک شایانی به ارتقای خدمات سلامت و پیشگیری از مشکلات مردم در این حوزه می‌کند.

***جامعه پزشکی از مردم جدا نیست

دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت نیز با بیان این که جامعه پزشکی همگام با انقلاب پیش رفته و نقطه عطف و افتخار آن، حضور در دوران دفاع مقدس آن هم در خط مقدم جبهه و ارائه خدمات به رزمندگان بوده است؛ اظهار کرد:جامعه پزشکی در حال حاضر در قله علوم مختلف قرار دارد اما دست‌هایی پنهان می‌خواهند این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کنند. تا قبل از کرونا، شاهد تلاش‌هایی برای تخریب جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم بودیم اما اکثریت آنها خدوم و زحمتکش هستند و درصد بسیار ناچیزی ممکن است تخلفاتی داشته باشند.

وی افزود: در دوران کرونا که فشار بیش از حدی به نظام سلامت و نیروهای آن وارد شد، حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور شد که نیمی از آنها پزشک بودند و این نشان داد که جامعه پزشکی از مردم جدا نیست. یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی این است که نقاط مثبت را بگوییم تا انگیزه‌ای برای تقویت جوانان و افزایش رغبت آنها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور ایجاد شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: منزلت و جایگاه هر قشری از جامعه، توسط خود آنها کاهش یا افزایش می‌یابد و تلاش همه ما باید تقویت جایگاه و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی باشد. وزارت بهداشت در دوره جدید برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را مدون کرده که در آن اولویت‌ها و برنامه‌ها بر اساس زمان بندی مشخص، در نظر گرفته شده است. نباید اجازه دهیم که کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی کاهش یابد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: وضعیت پزشکی ایران در منطقه ممتاز است و باید این جایگاه را حفظ کرده و ارتقا دهیم. خط قرمز ما بی احترامی به جامعه پزشکی است و در این راه برای کاهش مشکلات و دغدغه‌های جامعه پزشکی برای ارائه خدماتی بهتر به جامعه، نیاز است کارگروه‌های مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود.

گفتنی است در این جلسه بر لزوم واقعی شدن تعرفه‌های خدمات پزشکی و ضرورت تصویب و ابلاغ آن در هیأت وزیران، تقویت همکاری‌های بین بخشی و تشکیل کارگروه‌های مشترک بین نظام پزشکی و وزارت بهداشت تاکید شد.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.