جمعه، 10 فروردین 1403

تعامل هر چه بیشتر نظام پزشکی و وزارت بهداشت به پیشگیری از مشکلات حوزه سلامت کمک می کند

تعامل هر چه بیشتر نظام پزشکی و وزارت بهداشت به پیشگیری از مشکلات حوزه سلامت کمک می کند
در دیدار نوروزی رئیس کل و معاونین سازمان نظام پزشکی با وزیر بهداشت و معاونین و مدیران آن وزارتخانه بر تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان به منظور پیشگیری از مشکلات حوزه سلامت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، در دیدار نوروزی دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی  با دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اهم معضلات جامعه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از طرفین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این دیدار دکتر سید موید علویان رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ ، دکتر محمد رازی قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ، دکتر سالاریان معاون فنی و نظارت ، دکتر محمد رضا خردمند معاون انتظامی، دکتر رنجبر زاده معاون اجتماعی و امور مجلس ، دکتر مسائلی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه ، دکتر واحدی مشاور حقوقی و محمد رضا اسدی سرپرست اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی و معاون درمان ، معاون آموزشی و رئیس مرکز رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد و سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و مدیر کل حوزه وزارتی نیز حضور داشتند.

 

دکتر محمد رئیس زاده  در این دیدار به اهمیت آزمون رزیدنتی و مشکلات آن بر تثبیت زمان امتحان مطابق با قانون تاکید کرد و گفت : تاخیر در اعلام تعرفه ها و عدم اعلام تعرفه واقعی توسط شورای عالی بیمه سلامت از جمله معضلاتی است که جامعه پزشکی با آن دست به گریبان است و با توجه به هجمه هایی که بر جامعه پزشکی وارد می شود ، همکارانمان همچنان مشغول خدمت رسانی به مردم در شرایط کرونایی بوده و شایسته نیست این همه هجمه به این جامعه وارد شود .

وی همچنین به تعارضات بین رشته ای اشاره کرد و افزود: تنها راه برطرف نمودن این معضلات کمیسیون تعیین صلاحیت های حرفه ای بر اساس ماده واحده مصوب سال 1376 مجلس شورای اسلامی است که توسط معاونت درمان به دبیری سازمان نظام پزشکی برگزار می شود .

رئیس کل نظام پزشکی تصریح کرد : کوریکولوم رشته های آموزشی با توجه به این که فاصله های زمانی زیاد تغییر می کند ، به روز نبوده و ضروری است در تعارضات و مشکلات بین حرفه ای نظر کمیسیون تعیین صلاحیت های حرفه ای اعلام و ابراز شود .

وی یاد آور شد : هماهنگی و تعامل مشترک بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و تشکیل جلسات به فاصله زمانی 3 ماه کمک شایانی به ارتقاءخدمات سلامت و پیشگیری از مشکلات مردم در این حوزه می نماید.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.