پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

قرنطینه مطلق شهر بیست و پنج میلیونی

  • 15 فروردین 1401
  • 11:26
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
قرنطینه مطلق شهر بیست و پنج میلیونی
اقدامات چین در شانگهای موجب تعجب سیاستگذاران و دانشمندان سایر کشورها شده است. در حالی که میزان ابتلا به نوع اومیکرون در این شهر چندان بالا نیست، و اکثر مبتلایان به نوع خفیف مبتلا شده اند، دولت چین با بسیج عمومی نیروها، کل شهر را قرنطینه کرده و قصد دارد در طی دوروز تمام بیست و پنج میلیون ساکن شهر و حومه آن را مورد آزمایش قرار دهد و تمام موارد مثبت، چه با علامت و چه بی علامت را جدا از بقیه مردم قرنطینه مطلق کند. این شامل کودکانی هم می شود که از والدین خود جدا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز ، چین چندین هزار نفر از نیروهای ارتش و هزاران کارمند بخش‌های درمانی و مراقبت‌های بهداشتی را به شانگهای فرستاده است تا به انجام آزمایش‌ تشخیص کووید-19 برای همه 25 میلیون ساکن این کشور کمک کنند.

برخی از ساکنان شهر وقتی بیدار شدند دریافتند باید آزمایش اجباری دهند. بسیاری از کارکنان سیستم بهداشت چین با لباس‌های محافظتی کامل مشغول انجام آزمایشات شدند و بسیاری از ساکنان با لباس خواب در صف ایستادند و فاصله دو متری لازم از هم را رعایت کردند تا آزمایش بدهند.

یک روزنامه نیروهای مسلح چین گزارش داد که ارتش آزادیبخش خلق (PLA) روز یکشنبه بیش از 2000 پرسنل پزشکی را به شانگهای اعزام کرد. بر اساس گزارش رسانه های دولتی، بیش از 10000 کارمند مراقبت های بهداشتی از استان هایی مانند جیانگ سو، ژجیانگ و پکن وارد شانگهای شده اند.

این اقدامات بزرگترین واکنش حوزه تشخیص و درمان چین از زمان شیوع اولیه کووید-19 در ووهان است. در آن زمان بیش از 4000 پرسنل پزشکی به استان هوبی، استانی که شهر ووهان در آن قرار دارد، اعزام کرد.

شانگهای که قرنطینه دو مرحله‌ای را از 28 مارس آغاز کرده و تقریباً همه ساکنان را در خانه‌هایشان حبس کرده است، روز یکشنبه 8581 مورد بدون علامت کووید-19 و 425 مورد علامت‌دار کووید-19 گزارش کرد.

اگرچه میزان شیوع این بیماری از نظر استانداردهای جهانی پایین است، اما اقدامات در این شهر به عنوان محکی برای استراتژی موسوم به استراتژی تحمل صفر (از بین بردن کامل چرخش ویروس در جامعه بر اساس آزمایش، ردیابی و قرنطینه همه موارد مثبت و تمام موارد در تماس نزدیک با آنها) انجام می‌شود. این اقدامات در پرجمعیت ترین شهر چین در حالی انجام می شود که شانگهای در ابتدا اعلام کرد قصد دارد قرنطینه شهر را لغو کند.

یک مقام ارشد بهداشتی چین در ماه گذشته گفته بود که این کشور دارای 12400 موسسه آزمایشگاهی است که قادر به انجام و پردازش آزمایشات تشخیصی کووید 19 برای حدود 900 میلیون نفر در روز هستند. در این کشور از شیوه تجمیعی استفاده می شود، فرآیندی که در آن حداکثر 20 نمونه سواب برای پردازش سریع‌تر با هم آزمایش می‌شوند اما اگر یک نمونه مثبت در آن باشد هر بیست مورد به صورت تک به تک مجددا آزمایش خواهد شد.

شانگهای چندین بیمارستان، سالن‌ ورزش، بلوک‌های آپارتمانی نوساز و مکان‌های دیگر از جمله مرکز نمایشگاه بین‌المللی جدید شانگهای که می‌تواند پذیرای 15000 نفر باشد را به مکان‌های قرنطینه مرکزی تبدیل کرده است.

 

سرخوردگی عمومی

ساکنان شانگهای از مراکز قرنطینه شلوغ و غیربهداشتی و همچنین مشکلات در تأمین غذا و کمک‌های پزشکی ضروری شکایت دارند.

برخی شهروندان از سیاست های دولت انتقاد کرده اند و می پرسند چرا کودکان مبتلا به کووید مثبت از والدین خود جدا می شوند و چرا عفونت های خفیف یا بدون علامت - اکثر موارد شانگهای - نمی توانند در خانه خود قرنطینه شوند؟

روز دوشنبه، وو کیانیو، یک مقام رسمی شانگهای، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که اگر والدین نیز مبتلا باشند، کودکان می توانند با والدین خود همراه باشند، اما در غیر این صورت از هم جدا می شوند.

یکی از ساکنان شانگهای که از ذکر نام خود خودداری کرد، گفت که یکشنبه شب به یک مرکز قرنطینه مرکزی منتقل شده است درحالی که بیش از یک هفته پیش نتیجه مثبت خود را گزارش کرده بود. آزمایش روز شنبه نشان داده که او دیگر آلوده نیست، اما مقامات دولتی او را به قرنطینه فرستادند، جایی که او به همراه دو فرد دیگر که هر دو هنوز آزمایش مثبت دارند در یک آپارتمان یک خوابه قرار گرفته اند. او می‌گوید: « این چه جور قرنطینه ای است؟ می ترسم دوباره آلوده شوم. اینجا حوصله انجام هیچ کاری ندارم، خوابم هم نمی‌برد.»

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.