جمعه، 31 فروردین 1403

کادر درمان با خون خود درخت سلامت را آبیاری نمود

کادر درمان با خون خود درخت سلامت را آبیاری نمود

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی و کادر درمان از زمان شیوع کرونا در کشور با پوشیدن لباس رزم به دفاع از سلامت آحاد جامعه پرداخت گفت: کادر درمان با خون خود درخت سلامت را آبیاری کرد و فرقی  ندارد که همکاران ما در روستا ارائه خدمت نمودند یا در خط مقدم مقابله با کووید 19 برای ارتقای سلامت آحاد جامعه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که  سختی کار دوران شیوع کرونا کادر درمان را خسته و فرسوده کرده است؛ اظهار کرد: در دو سال گذشته جامعه پزشکی و کادر درمان با جانفشانی در خط مقدم این بیماری ایستادگی نمود تا بتواند بهاری دوباره به جامعه خود نوید ببخشد.

وی افزود:کادر درمان با خون خود درخت سلامت را آبیاری کرد و فرقی  ندارد که همکاران ما در روستا ارائه خدمت نمودند یا در خط مقدم مقابله با کووید 19 برای ارتقای سلامت آحاد جامعه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با گلایه از این که پس از دو سال ایثار شبانه روزی کسی ایثارگری های جامعه پزشکی و کادر درمان را به یاد نمی آورد؛ تصریح کرد: چقدر خوب بود زمانی که رسانه ملی بحث تعرفه را در جامعه به نمایش گذاشته بود؛ فیلم تلاش همکارانمان را که در توابع روستا بدون هیچ امکاناتی برای 4هزار نفر همراه با 16 روستای اقماری به صورت بیتوته خدمات ارائه می دادند به جامعه نشان می داد و می گفت که چگونه با دریافت 12 میلیون تومان در آن منطقه محروم خم به ابرو نمی آورند و این واقعیت تلخی است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

 عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: هنگامی که نظام پزشکی در صدد شد تا هزینه تمام شده سلامت را به اطلاع مردم برساند تا بدانند جامعه پزشکی چگونه ایثارگری می کند، بعضی از مغرضان که همیشه انگشت اتهام بسوی جامعه پزشکی نشانه می روند این قشر خدوم را مسبب مشکلات اقتصادی مردم دانسته و موجب خدشه دار شدن اعتماد بین پزشک و بیمار شدند.

عباسیان با بیان این که تمام آحاد مردم نیاز به خدمات سلامت دارند؛ اظهار کرد:وظیفه حاکمیت ، نهادها و ارگان های ذیربط  است که زیرساخت های لازم را برای ارتقای سلامت آحاد جامعه فراهم نموده و جامعه پزشکی به همراه کادر درمان نیز بتوانند با خاطری آسوده به فعالیت بپردازند.

وی گفت: سرای تمام پزشکان، نقشه پهناور ایران است و من چه دندانپزشک باشم ، چه پزشک ، چه داروساز و چه کادر درمان وظیفه ام خدمت است که به آن میبالم ولی حداقل انتظار این است که سیاست گذاران عرصه سلامت برای ارائه خدمات در این حوزه زیر ساخت مناسب را فراهم آورند.

وی با اشاره به این که پرسنل ارگانهای مختلف به طور معمول نهایتاً یکی دو سال در منطقه محروم فعالیت می کنند؛ بیان کرد:  یک پزشک متعهد می شود که 12 سال به خدمت در مناطق محروم بپردازد ، حال درست یا غلط بودن این سیاست را به قضاوت مردم می سپارم و امید است که در سال جدید با دعای خیر مردم تمام سیاست های ظالمانه غرب شکست خورده و با شرایط بهتر اقتصادی در کنار هم به مردم خدمت کنیم که هیچ حسی بهتر از حس خدمت به وطن نیست.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.