پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اعتماد بین پزشک و بیمار اصلی ترین عنصر موثر در درمان

اعتماد بین پزشک و بیمار اصلی ترین عنصر موثر در درمان
سخنگوی سازمان نظام پزشکی بدنبال پخش گزارشی در بخش خبری 20:30 در نامه ای خطاب به رئیس خبرگزاری صدا و سیما نوشت:با توجه به حجم انبوه درخواست همکارانم و نارضایتی از نحوه ی ارائه چهره مشعشع جامعه پزشکی در اذهان مردم و با عنایت به شناختی که از جنابعالی در ذهن دارم خواهشمندم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این گروه مرجع اجتماعی مورد وثوق مردم بماند چرا که یکی از اصلی ترین عناصر موثر در درمان اعتماد بین پزشک و بیمار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی در متن نامه دکتر رضا لاری پور  سخنگوی سازمان نظام پزشکی خطاب به رئیس خبرگزاری صداو سیما آمده است:

جناب آقای دکتر حسن عابدینی
ریاست محترم خبرگزاری صداوسیما 
با سلام و احترام

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات، نظر به پخش گزارشی در بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص خالی بودن بسیاری از مراکز درمانی از پزشک متخصص مطالب زیر باستحضار می رسد
ابتدا لازم است ذکر شود که تحقیقا گزارش فوق بی اساس بوده و چنانکه می دانید هنوز مرگ و میر کرونا و میزان بستری افراد مبتلا در مقابل چشمان ملت است که توسط پزشکان و کارکنان خدوم بهداشت و درمان در مراکز درمانی سراسر کشور خدمات می گیرند.
در گزارش یاد شده با استفاده از شاهدی که از همکاران محترم آن خبرگزاری است به انجام نوار عصب و عضله که به هیچ عنوان یک کار فوری و اورژانس پزشکی نمی باشد اشاره شده است 
خواهشمند است در اسرع وقت دستور فرمایید اسامی تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه شده توسط بیمار مورد نظر جهت رسیدگی اعلام گردد.
طبعا وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بررسی نتیجه را اعلام خواهد کرد؛ هرچند پیشاپیش مشخص است مراکز خصوصی، دولتی و آموزشی درمانی سراسر کشور به هیچ عنوان تعطیل نبوده و تمامی فعالیت های خود را ارائه کرده اند؛ پر واضح است که تعداد اعمال جراحی، ویزیت های سرپایی  و اسامی کارکنان حاضر در شیفت های درمانی و پزشکان آنکال خود شاهدی بر این مدعاست. 
مستحضرید که کادر بهداشت و درمان کشور پس از دوسال از شیوع کرونا با وجود خستگی همچنان ایثارگرانه در صف اول مبارزه با این ویروس منحوس بوده اند و بیش از ۳۰۰ شهید سلامت که تقریبا چندین برابر شهدای پزشکی جنگ تحمیلی است تقدیم کرده اند؛ آیا شایسته است که با مغالطه ای چنین سطحی برای افزایش ظرفیت رشته ی پزشکی چنین بی محابا نواخته شوند؟
آیا اگر ظرفیت پزشکی همین امروز ۱۰ برابر شود بیمار شما در بیمارستان، نوار عصب و عضله اش سریعتر انجام می شود یا باید صبر کند حداقل ۱۳-۱۴ سال دیگر تا متخصص محترم تازه فارغ التحصیل به شرط ماندگاری در کشور وی را ویزیت کند. آن هم با شرایطی که بهتر است صدا و سیما در راستی آزمایی همراهی با جامعه پزشکی فقط بخشی از آن را به نمایش بگذارد.
با سابقه ای که از جنابعالی سراغ دارم و عدالتی که ودیعه پروردگار در نهاد ابناء بشر است حتما حق می دهید اینگونه برنامه سازی و پخش گزارش را نه در راستای خدمت به خلق خدا و برطرف شدن مشکلات کشور که سفارشی بدانیم.
مع الاسف در ایام ماضی نیز نمونه های چندان خوشایندی از صدا وسیما در ذهن نیست تا بتوانیم اینگونه گزارش ها را نادیده بینگاریم. از سخنان فردی که تریبون به او می دهند تا مقصر آلودگی هوا را جامعه پزشکی معرفی کند و یا اعلام آمارهایی سراسر نادرست و دست ساز، یا پخش سریال و ... . 
حتی وقتی از یکی از پزشکان قدیمی یا نامداران جامعه پزشکی در تلویزیون سخنی پخش می شود سعی شده تا تلویحا سایر افراد خدوم این رشته را افرادی مادی معرفی کند.
استدعا دارم به بهای چندنفر که در لباس طبابت ممکن است خطاکار و بی اخلاق باشند و ما آنها را از خود نمی دانیم، اکثریت جامعه پر افتخار پزشکی کشور را بیش از این خسته و نالان نسازید و قدردان باشید که النعمتان مجهولتان الصحه و الامان.
با توجه به حجم انبوه درخواست همکارانم و نارضایتی از نحوه ی ارائه چهره مشعشع جامعه پزشکی در اذهان مردم و با عنایت به شناختی که از جنابعالی در ذهن دارم خواهشمندم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این گروه مرجع اجتماعی مورد وثوق مردم بماند چرا که یکی از اصلی ترین عناصر موثر در درمان اعتماد بین پزشک و بیمار است.
حضور پزشکان در شبکه های مختلف صدا و سیما و افزایش سطح سواد سلامت مردم نشان همراهی جامعه پزشکی با صدا وسیماست که امیدوارم با امعان نظر به این موضوع اقدامات بایسته مبذول فرمایید.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.