پنجشنبه، 30 فروردین 1403

یک سوم از کل مرگ و میر کودکان کووید در ایالات متحده در طول موج اومیکرون رخ داده است

یک سوم از کل مرگ و میر کودکان کووید در ایالات متحده در طول موج اومیکرون رخ داده است
به نظر می رسد که کودکان با خطرات فزاینده ای کووید-19 مواجه هستند، با کاهش استفاده از ماسک در سراسر کشور، و نرخ واکسیناسیون پایین در میان کودکان این خطر تشدید شده است.

به گزارش سلامت نیوز، جیسون کین، فوق تخصص اطفال و دانشیار اطفال در بیمارستان کودکان دانشگاه شیکاگو کامر، گفت: ما شاهد افزایش گسترده کودکان خردسال بستری در بیمارستان در طول اومیکرون بودیم که در ماه‌های اولیه همه‌گیری مشاهده نکردیم.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) از ابتدای سال، 550 کودک بر اثر کووید-19 در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند، در حالی که این رقم در 22 ماه گذشته 1017 کودک بوده است.

تحقیقات اخیر CDC نشان می دهد اگرچه اومیکرون نسبت به دلتا شدت کمتری دارد، اما سه تا پنج شیوع بیشتر از انواع قبلی دارد.

این نوع همچنین ممکن است کودکان کوچک‌تر را به روش‌های متفاوتی نسبت به نوع های قبلی ویروس تحت تأثیر قرار دهد. اومیکرون تمایل دارد راه‌های هوایی فوقانی را که در کودکان باریک‌تر است و راحت‌تر تحریک می‌شوند، آلوده کند.

دکتر کین گفت:« اومیکرون واقعاً کاری متفاوت از دلتا انجام داده و فکر نمی‌کنم این امر فقط به این دلیل بوده که تعداد بیشتری از بچه‌ها آلوده شده بودند. من بیماران جوان‌تری را با بیماری‌های مشابه کروپ و برونشیولیت مشاهده کردم که این امر می‌تواند در کودکان خردسال با راه هوایی به قطر یک مداد خطرناک باشد. منصفانه نیست بگوییم کووید بر کودکان تأثیر نمی‌گذارد، که مرگ‌های ناشی از کووید فقط در کودکان ناسالم یا کودکان دارای عوامل خطر رخ می‌دهد. طبق داده‌های اخیر، این درست نیست.»

گروه سنی زیر پنج سال در چند ماه گذشته شاهد بستری شدن در بیمارستان با رکورد بالا بوده است. بر اساس تحقیقات اخیر CDC، نرخ بستری شدن در بیمارستان اومیکرون برای کودکان زیر پنج سال در اوج اومیکرون پنج برابر بیشتر از زمان موج دلتا بود.

در میان تمام سنین کودکان، کودکان زیر یک سال ممکن است با بالاترین خطر ابتلا به بیماری شدید مواجه شوند، آنها نمی توانند بسیاری از اقدامات احتیاطی موجود برای افراد مسن را انجام دهند. کودکان زیر دو سال نمی توانند از ماسک صورت استفاده کنند و کودکان زیر پنج سال هنوز واجد شرایط واکسیناسیون کووید نیستند.

اومیکرون برای بچه ها بد بوده است. جولیا رایفمن، استادیار دانشکده بهداشت دانشگاه بوستون، که از افزایش شدید مرگ و میر اومیکرون خبر داد، گفت: «ما نمی دانیم که انواع آینده چه کاری انجام خواهند داد. ما هنوز اطلاعات کافی برای درک محافظت در برابر عفونت قبلی، مدت زمان ماندگاری و قوی بودن آن نداریم.»

او گفت که در ماه های آینده، به احتمال زیاد شاهد عفونت های بسیار بیشتری در کودکان خواهیم بود، و موارد بیشتر همیشه به معنای بستری شدن و مرگ و میر بیشتر خواهد بود.»

ایالت فلوریدا اخیراً با توجه به احتمال بروز عوارض جانبی واکسن‌ها و محافظت آن‌ها، از واکسینه کردن کودکان «سالم» توصیه کرد. براساس اعلام این ایالت واکسن ها در برابر ابتلا به بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ واجد شرایط بسیار موثر هستند.

اما کمتر از 30 درصد از کودکان بین 5 تا 11 سال در ایالات متحده و کمی بیش از نیمی از کودکان 12 تا 17 ساله واکسینه شده اند.

دکتر رایفمن گفت که اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک ها باید در مدارس و مهدکودک ها و همچنین محل کار والدین و وسایل حمل و نقل عمومی باقی بماند تا از کودکان تا زمانی که ویروس در گردش است محافظت شود. او گفت: «کودکانی که برای استفاده از ماسک خیلی کوچک هستند، واقعاً به افراد دیگر نیاز دارند تا احتمال انتقال در اطراف خود را کاهش دهند.»

بر اساس تحقیقات CDC الزام به داشتن ماسک صورت در مدارس در طول موج دلتا در پاییز گذشته به کاهش 23 درصدی موارد کووید کمک کرد. رایفمن گفت که کمپین سراسری واکسیناسیون کودکان نیز بسیار مهم است - به ویژه کمپینی به چندین زبان که بر خانواده های کم درآمدی که تعداد زیادی واکسینه نشده اند، تمرکز داشته باشد.

واکسن ها محافظت نسبی در برابر ابتلا به عفونت فراهم می کنند که به جلوگیری از گسترش ویروس کمک می کند و همچنین محافظت عالی در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ارائه می دهند. دکتر رایفمن گفت:« هرگز در ایالات متحده میزان واکسیناسیون را به اندازه کافی بالا نبردیم - ما از سایر کشورها در این زمینه عقب هستیم - و این ما را در برابر تداوم نرخ بالای مرگ و میر، بستری شدن در بیمارستان و اختلالات اجتماعی واقعا آسیب پذیر می کند. درخصوص کودکان هم باید بگویم که نگرانی‌ها زیاد است. کووید طولانی مدت برای بچه ها نیز نگران کننده است. میزان رکوردشکن بستری شدن برای بچه ها هم نگران کننده است.»

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.