پنجشنبه، 9 فروردین 1403

چهار علت اول مرگ در مردان/شکاف امید به زندگی مردان و زنان افزایش یافته است

چهار علت اول مرگ در مردان/شکاف امید به زندگی مردان و زنان افزایش یافته است
رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: چهار علت اول مرگ در مردان، بیماری قلبی با ۴۰.۵ درصد، سرطان با ۱۵.۲ درصد، حوادث غیرعمدی با ۱۴.۲ درصد و بیماری‌های تنفسی با ۷.۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، محمداسماعیل مطلق روز دوشنبه در ششمین کنگره مجازی سلامتی مردان افزود: از هر چهار مردی که مشکل سلامتی دارد، سه نفر به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه نمی‌کنند.  

وی اظهار داشت: بیماری قلبی، سرطان، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی و مواد مخدر و الکل مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی و بیماری مردان هستند و یکی از مهمترین عوامل سلامتی مردان، برنامه غذایی سالم است.

مطلق ادامه داد:  گزارش‌ها نشان می‌دهد امید به زندگی در هنگام تولد برای زنان بیشتر از مردان بوده و شکاف امید به زندگی بین مردان و زنان افزایش یافته است.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: خطرات فیزیکی، شیمیایی و شغلی سلامت مردان را بیشتر تهدید می‌کند و مردان هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه کرده و زنان بیشتر از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت امسال با توجه به تاکید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های خاصی برای سلامت مردان پیش‌بینی کرده است که با همکاری مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری اجرا خواهد شد.

مطلق گفت: یکی از این اقدامات، طراحی خدمات بهداشتی متناسب با ساعت کار مردان است. ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در هر شهر و استان نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خودمراقبتی، توجه به سلامت روانی مردان، پیشگیری از حوادث ترافیکی، برنامه‌های مستمر ورزشی، اصلاح شیوه زندگی، حذف مصرف مواد دخانی و الکل، برنامه غذایی سالم در قالب بسته‌های خدمت در شبکه بهداشتی، درمانی مورد توجه هستند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.